Corralejo Reposado Tequila Nr 86343 Corralejo Anejo, Nr 82360 Corralejo Blanco Tequila, Nr 83603

Cinco de Mayo med Corralejo Tequilla

Tequila Corralejo har en stark tradition och en gedigen historia.Det är en av få tequilas som produceras i delstaten Guanajuato, Mexiko. Företaget är grundat 1770 av Hacienda Corralejo.

Corralejo tequila tillverkas av 100 procent agave som kommer ifrån från den dubbla destillationen av fermenterade must från den blå agaven. Corralejo tequila har en mild smak men med en stark karaktär. Den har ett brett spektrum av toner från det amerikanska ekveden där den har vilat. Smakerna är agave med uppfriskande grapefrukt och citrus citroner. Avrundas med släta citrusnoter med en långvarig smak som framhäver de varma vanilj tonerna.

Corallejo Tequila finns i tre varianter på Systembopalget;

Corralejo Reposado Tequila Nr 86343

Corralejo Anejo, Nr 82360

Corralejo Blanco Tequila, Nr 83603

<br>

Kategorier

Berntson Wine & Spirits är ett av de ledande varumärkesföretagen på den svenska marknaden för alkoholhaltiga drycker. Företaget har en lång och framgångsrik historia sprungen från det Bror-Eric Berntson skapade i slutet av 50-talet. Vi har under årens lopp utvecklat samarbeten med många av de största och mest välkända sprit och vinproducenterna i världen.

Kajsa Malmborg

Presskontakt Commercial Director Wine Wine +46708761810

Vi marknadsför alkoholdrycker med fokus på kända varumärken.

Berntson Brands är ett av de ledande varumärkes företagen på den svenska marknaden för alkoholhaltiga drycker. Företaget har en lång och framgångsrik historia sprungen från det Bror-Eric Berntson skapade i slutet av 50-talet. Vi har under årens lopp utvecklat samarbeten med många av de största och mest välkända sprit och vinproducenterna i världen.

Berntson Brands
tullvaksvägen 2