"Writer’s Tears har en förförisk doft och en djupgående smak med sen värmeeffekt. En irländare laddadmed massor av karaktär"

FIRA ST PATRICKS MED EN ÄKTA IRLÄNDARE- WRITERS TEARS

St Patricks day firas till minne av skyddshelgonet Saint Patric. Det äger rum den 17 mars varje år och är även Irlands nationaldag. Symbolen för denna dag är den den klassiska treklövern som man ofta förknippar med Irland.

Denna dag började som en religiös högtid men idag har det mer förvandlats till en folkfest, världen över. Den firas med dans, sång, mat och såklart Irländsk Whiskey.

I och med denna dag vill vi uppmärksamma WRITER’s TEARS. Det är en  mix av både vanlig maltwhiskey på 100% mältat korn och pot still-whiskey som blandar in omältat korn. Den gemensamma nämnaren är kopparpannorna därav namnet  COPPER POT på etiketten.

"Writer’s Tears har en förförisk doft och en djupgående smak med sen värmeeffekt. En irländare laddadmed massor av karaktär som understryks av styrkan på 46%.

Glad ljus okomplicerad nos. Det doftar blommigt som av jäst äppeldryck. Under sockrigare crème brûlée och fragrant fanér." -Henrik Aflodal, Spirrits news, 2020

Finns på ditt Systembolag.

Nr: 442

Pris: 356 SEK