CESU PILSENER

NYHET! CESU PILSENER

1 juni lanserar Cesu en helt ny öl på sen svenska marknaden.

Cesu är en lager har en maltig smak med inslag av knäckebröd, citrus och örter. Smakerna gör att denna öl passar perfekt sällskapsdryck eller till rätter av fisk eller ljust kött.

Cesu är en kalljäst lager vilket innebär att jäsningen sker vid en relativt låg temperatur. Efter avslutad jäsning lagras ölet i flera veckor.

Bryggeriet Cesu Alus ligger i staden Cesis i Lettland. Bryggeriets historia sträcker sig tillbaka till 1590 och firman är därför en av de äldsta i Baltikum. Idag ägs företaget av finska Olvi som även äger estniska A Le Coq som lanserade Premium Select 1 mars i år.

Produkt information:

Cesu Pilsener, 4,7%, 500 ml

Pris:12:90 kr +pant

Artikelnummer: 1257

Råvaror: Kornmalt, humle och glukos.

Doft och smak: Maltig smak med inslag av knäckebröd, citrus och örter.