Bertazzoni åker till EuroCucina med vind i seglen

Bertazzoni åker till EuroCucina med vind i seglen

På mässan EuroCucina, i Milano 16-21 april, visar Bertazzoni upp produktnyheter inom alla kategorier samt ett antal nya färger och ytbehandlingar.

Efter en stor framgång för Bertazzoni på KBIS, mässan tillägnad köks- och badrumsdesign, som ägde rum i Las Vegas i slutet av februari i år - där Professional-seriens 120 cm spis i Carbonio med induktionshäll och dubbelugn tilldelades utmärkelsen "Best of KBIS 2024" i kategorin "Style Statement" - är det dags för nästa mässa, EuroCucina i Milano som går av stapeln 16 till 21 april.

Bertazzoni kommer finnas på EuroCucina/FTK Technology For the Kitchen, Salone del Mobile i Pavilion 4, D16, och presentera nya produkter inom samtliga kategorier samt ett antal nya färger och ytbehandlingar – fler än 60 produkter kommer visas upp på mässan.

Bertazzoni tilldelas iF Design Award

Bertazzoni har återigen positionerat sig som en stor aktör inom internationell design genom att vinna iF Design Award 2024 för produktdesign i kategorin köksmaskiner, med Professional-seriens fristående Air-Tec-spis, med induktionshäll och integrerad fläkt, i orange färgvariant.

iF Design Award tilldelades Bertazzoni av iF International Forum Design, med huvudkontor i Hannover, genom en panel med 132 experter från hela världen med uppgift att välja ut de bästa produkterna från 11 000 bidrag från 72 länder.

Air-Tec-spisen har tidigare vunnit Best Kitchen Show Piece i Livingetc Style Awards 2023 och Ideal Home Kitchen Award 2023.

– Att tilldelas iF Design Award gör oss mycket stolta eftersom detta pris visar att vår tro på kvalitet, funktionalitet och skönhet är nyckelelementen för att bygga varje enskild produkt. Vi kommer att fortsätta arbeta för att överträffa våra kunders förväntningar och det är med glädje vi tar oss till EuroCucina, där vi ser fram emot att avslöja våra senaste produktinnovationer på marknaden", säger Valentina Bertazzoni, Head of Communication and Style på Bertazzoni.

Mer information om Air-Tec finns här: https://www.mynewsdesk.com/se/bertazzoni-skandinavien-ab/pressreleases/tre-i-ett-fraan-bertazzoni-3218983

Italien är ett av de ledande länderna i världen när det gäller professionell köksutrustning – inte minst spisar. Och det återspeglas i Bertazzonis produkter. Bertazzoni grundades redan 1882 och är därmed ett av de äldsta familjeföretagen inom vitvarubranschen. Produktionen sker i Bertazzonis fabrik i Guastalla i norra Italien. Företaget är verksamt i fler än 80 länder, med drygt 300 anställda, och 2021 omsatte Bertazzoni SpA 120 miljoner euro.

2010 slogs portarna upp för Bertazzonis första showroom i Sverige, på Torsgatan 5A i Stockholm, och i januari 2024 invigdes företagets nya showroom - som helrenoverats och blivit större i och med att grannlokalen tagits över - på samma adress.