Best of Brands gör digital satsning på liveshopping

Best of Brands fortsätter att utvecklas digitalt och startar med liveshopping på Instagram.

- Liveshopping ger oss fantastiska möjligheter att interagera och kunna inspirera och vara kreativa på ett nytt sätt, säger Markus Näsholm, VD på Best of Brands.

Redan under maj gjorde Best of Brands sin första livesändning i samarbete med Stiljournalen’s modeprofil Fredrik af Klercker och modeexperten Daniel Lindström. I sändningen delade de med sig av stiltips och inspiration samt utmanade varandra i en stilkamp där Fredriks klassiska herrstil fick möta Daniels mer trendiga och sportiga look. Liveshoppingen sändes live via Stiljournalens Instagram-konto från Best of Brands butik i Sickla Köpkvarter.

”Med Best of Brands liveshopping-event vill vi skapa en genuin närvaro och ett personligt möte med våra medlemmar och kunder. Det ger oss en möjlighet att kunna kommunicera med våra följare i realtid och skapa en spontan och ärlig interaktion.” säger Karin Lehmann Nilsson, Commercial Planner på Best of Brands.

Den senaste liveshoppingen sändes 3 juni, då i samarbete med Ebba Kleberg von Sydow och i Best of Brands egna Instagram- kanal, @bestofbrands. I sändningen var klänningar för sommaren i fokus.

- Vi är väldigt glada över våra samarbeten med stilikoner och starka namn inom branschen som delar med sig av sitt kunnande och sin expertis, säger Karin Lehmann Nilsson.

• Mode

• Nacka

Best of Brands erbjuder noggrant utvalda kläder och accessoarer från exklusiva varumärken för herr, dam och barn. Med en av Nordens största multibrand-butik i Stockholm samt en e-handel med över 100 välkända svenska och internationella premiumvarumärken finns kläder för alla stilar och tillfällen.

Niklas Ekdahl

Presskontakt VD, MBRS Group AB +46 (0)70 721 85 25