Best of Brands växlar upp i krisen

Best of Brands växlar upp mitt i den pågående coronakrisen och utvecklar sitt butikskoncept.

Best of Brands har precis som många andra företag märkt av den pågående coronakrisen med en minskad genomströmning av besökare i den fysiska butiken i Sickla Köpkvarter. Nu väljer dock företaget att växla upp och har hittat nya vägar framåt för att utveckla och förbättra shoppingupplevelsen i butiken ytterligare.

- Det har onekligen varit en väldigt speciell vår, men nu siktar vi framåt och är redo att ta nästa steg för att utveckla butikskonceptet och skapa en ännu bättre shoppingupplevelse för våra besökare, både online och i vår butik, säger Markus Näsholm, VD på Best of Brands.

Best of Brands butikskoncept kommer successivt att utvecklas under de kommande månaderna. I ett första skede kommer butiken att rustas upp, med vissa ombyggnationer. Sortimentet kommer också att utökas med fler premiumvarumärken och relaterade produkter som efterfrågas av kund kommer att adderas. Med nästan 3000 kvadratmeter är Best of Brands fysiska butik som ett mindre varuhus med drygt 100 varumärken för dam och herr.

- Vårt mål är att vara drivande i att skapa en destinationsbutik för 2020-talet i Sickla. I första hand gäller det självklart att göra det bästa i rådande marknads-och världsläge, men att samtidigt utveckla framtidens butik. Den fysiska butiken är väldigt betydelsefull för oss, men behöver utvecklas i takt med tiden säger Markus Näsholm, VD på Best of Brands.

• Nacka

Best of Brands erbjuder noggrant utvalda kläder och accessoarer från exklusiva varumärken för herr, dam och barn. Med en av Nordens största multibrand-butik i Stockholm samt en e-handel med över 100 välkända svenska och internationella premiumvarumärken finns kläder för alla stilar och tillfällen.

Niklas Ekdahl

Presskontakt VD, MBRS Group AB +46 (0)70 721 85 25