Ny CFO till Best Western Hotels & Resorts

Den 1 oktober 2019 tillträder Thomas Söderstedt som Chief Financial Officer (CFO) för Best Western Hotels & Resorts. Thomas kommer närmast från Exportkredit där han de senaste åren varit Head of Business Control.

- Best Western Hotels & Resorts är inne i ett expansivt skede med stark tillväxt och stora strukturella förändringar och därför är vi mycket glada att få in Thomas i vårt team säger Johan Kukacka CEO för Best Western Scandinavia.

- Jag ser verkligen fram emot att börja jobba inom hotell, en bransch i en stark och spännande utvecklingsfas. Best Western Hotels & Resorts har de senaste åren genomgått stora förändringar. Bolaget är en spännande aktör som utmanar de stora lokala hotellkedjorna med sitt unika erbjudande av småskalighet och variation på sina drygt 150 hotell i Skandinavien, säger Thomas Söderstedt.

För mer information, kontakta:

Johan Kukacka, CEO
Best Western Hotels & Resorts Scandinavia
Email: johan.kukacka@bestwestern.se

Thomas Söderstedt, CFO
Best Western Hotels & Resorts Scandinavia
Email: thomas.soderstedt@bestwestern.se

Best Western Hotels & Resorts

Best Western Hotels & Resorts är en global hotellkedja bestående över 4 700 privatägda hotell i mer än 100 länder. I Skandinavien, som utgår från huvudkontoret i Sundbyberg, har vi 150 hotell på ett hundratal orter. Best Western erbjuder 11 varumärken för att tillgodose såväl kunder som hotellägare på de olika marknaderna. Best Western har mer än 70 års samlad erfarenhet av hotellbranschen och erbjuder ett kvalitetssäkrat boende med engagerat värdskap och en personlig prägel på vart och ett av våra hotell världen över.