Best Transport startar eget linjenät med egna trailers

Best Transport startar eget linjenät

Snabb, snabbare, snabbast. Best Transport ökar takten ytterligare genom att starta ett eget linjenät som trafikeras av egna trailers.

Nu flyttar våra svenska storstäder ännu närmre varandra. 2 april inviger Best Transport sitt linjenät mellan Stockholm-Göteborg och Stockholm-Malmö. Det gör leveranserna mellan våra storstäder ännu snabbare.

– I takt med ökade volymer från E-handlare ser vi att behovet för snabba hemleveranser ökar. Med vårt linjenät kan en E-handlare nå kunder i våra storstäder på rekordtid. För våra kunder innebär det egna linjenätet också att de kan välja en ännu mer kostnadseffektiv lösning för transporter mellan storstäderna, säger Niklas Knight, vd på Best Transport.

Best Transports linjenät kommer att trafikeras av egna trailers som utrustats med inbyggt värmeaggregat. På så vis är det även möjligt att transportera varor som måste hålla en temperatur mellan 5 och 25 grader. Transporterna i linjenätet kommer, precis som alla företagets transporter, klimatkompenseras till 100%.

– Best Transport satsar sedan flera år tillbaka på hållbara transporter och hemleveranser. Att klimatkompensera våra transporter är en självklarhet för oss. Med vårt eget linjenät kan vi samlasta olika sändningar i högre utsträckning. På så vis minskar vi antalet körningar och det gör skillnad för miljön, säger Niklas Knight.

Hanna Radoncic

Presskontakt Marknadsansvarig 076-107 02 21

Relaterat material

Last mile-aktören med innovativa tech-lösningar, fossilfria leveranser och trevliga chaufförer – vi ser till att både du och dina kunder blir nöjda!

Best Transport utför dagligen, med hjälp av innovativa tech-lösningar, tiotusentals snabba och fossilfria bud-, distributions- och last mile-uppdrag.

Best Transport
Byängsgränd 5