Bevego har återigen, fjärde året i rad, certifierats som Top Employer Europe av Top Employers Institute!

Pressmeddelande -

Top Employers Institute bildades för snart 30 år sedan och har certifierat organisationer i över 100 länder. Varje år utför Top Employers Institute utvärderingar av arbetsplatser för att identifiera de ledande arbetsgivarna när det kommer till att skapa arbetsmiljöer som främjar både den professionella och personliga utvecklingen hos de anställda. Bevego certifierades som Top Employer Europe såväl 2019, 2020 och 2021.

- För fjärde året i rad – 2022 – har vi klarat kraven på alla de kriterier som granskas och blir Top Employer Europe igen! Certifieringen är ett kvitto på att vi gör bra saker för våra anställda inom Bevego. Självklart vill vi fortsätta utveckla arbetet inom alla HR-områden, och jag är stolt över hur långt vi kommit i detta arbete idag! Vi är varandras arbetsmiljö och det är viktigt att trivas på jobbet, vi lägger mycket tid och energi just där, säger Karin Hedgren, HR chef Bevego.

Undersökningen som genomförs av Top Employers Institute baseras på ett formulär som omfattar mer än 400 frågeställningar inom HR-området, som granskas och sedan valideras. Dessa frågor är grupperade i 6 separata kategorier: Styrning [Affärsstrategi, personalstrategi och ledarskap] och Form [Organisation och förändring, digitalisering av HR, arbetsmiljö], Attrahera [Employer branding, rekrytering och on-boarding], Utveckla [Prestation, karriär och lärande] och Engagera [Välmående, engagemang, belöning och off-boarding] samt slutligen det som förenar och skapar gemenskap [Värderingar, etik, jämställdhet och mångfald samt hållbarhet].

Om Top Employers Institute

Top Employers Institute är en global organisation när det gäller att utvärdera HR-praxis för att förbättra arbetsförhållanden och arbetsgivares förhållningssätt till arbetstagare.

Genom certifieringsprogrammet för Top Employers Institute kan deltagande företag valideras, certifieras och erkännas som en arbetsgivare att föredra. Top Employers Institute grundades för snart 30 år sedan och har certifierat över 1600 organisationer i 119 länder / regioner. Dessa certifierade topparbetsgivare påverkar livet positivt för 6 900 000 anställda över hela världen.

Bevego Byggplåt & Ventilation AB har verksamhet över stora delar av Sverige med 40 arbetsplatser och ca 430 anställda. Bolagets huvudkontor ligger i Alingsås, där det också etablerades 1994. 2002 köptes Bevego av Saint Gobain och är nu en del av den världsomspännande organisationen med över 180 000 anställda i 70 länder.