Beyond Retro Drottninggatan fyller 2 år

Beyond Retro Drottninggatan har på fredag haft dörrarna öppna i hela 2 år. Butiken är idag Stockholms största second hand- och vintageparadis med lokaler på två våningar och med flera olika rum och skattgömmor. Sedan våren 2009 har den 500 kvadratmeter stora vintagebutiken på Drottninggatan 77 hållt öppet och den 16:e september firas 2-årsdagen.

Beyond Retro Drottninggatan är Stockholms största second hand- och vintagebutik, 500 kvadratmeter är fyllda med kläder från hela förra seklet. I februari 2007 öppnade kedjan sin första butik i city i Topshops lokaler i SOUK-gallerian. När intresset för vintage fortsatte att växa i Stockholm beslöt sig Beyond Retro att söka efter en ny ännu större lokal och hittade en i september 2009. Butiken på Drottninggatan är fylld med kläder för både män och kvinnor och på fredag den 16:e september fylls butiken med ytterligare aktiviteter för att fira 2-årsdagen.

- Vi kommer från kl. 14.30 ha Roger Sandgren vid skivspelarna och bjuda på andra än så länge hemliga saker. Vi kommer dessutom att ha 10% rabatt på allt i hela butiken för att fira både vår butik och våra fantastiska kunder, säger Josefin Hagström, pressansvarig Beyond Retro Sverige.

Beyond Retro särskiljer sig från andra second hand- och välgörenhetsbutiker på det sätt att kläderna som säljs är handplockade från USA och Kanada. I Sverige finns det ännu ingen annan motsvarighet och kedjan kan i och med de specialplockade plaggen alltid erbjuda de senaste trenderna och de absolut finaste och äldsta vintagekläderna.

- Jag är superstolt över att jobba på Beyond Retro Drottninggatan. Sedan vi flyttade hit har vi kämpat med ombygnationer och annat, och det är först nu vi verkligen fått den butik vi alltid har velat ha. Den är stor, rymlig men ändå full av härligheter och det är väldigt roligt att se att kunderna uppskattar det, säger Sofia Högberg, butikschef på Beyond Retro Drottninggatan.

På fredag öppnar butiken kl. 11.00 och slår igen portarna kl. 19.00. Under dagen så kommer det att serveras soft drinks, godis och en massa bra musik kommer att spelas ur högtalarna. Roger Sandgren står bakom skivspelarna, vanligtvis huserar han på bland annat Marie Laveau och Slakthuset. Under eftermiddagen och kvällen fyller han Beyond Retro med 50- och 60-talsmusik, R’n’R, Rhythm ’n’ Blues, Beat, Jive, Garage, Psych och en massa annat.

Beyond Retro har utöver butiken på Drottninggatan en butik på Åsögatan 144 och en på Brännkyrkagatan 82 i Zinkensdamm. I Göteborg är Beyond Retro representerat i Topshops lokaler på Södra Hamngatan 37-41.

För Facebookevent klicka här.

För mer information, vänligen kontakta:
Josefin Hagström, pressansvarig
08 - 517 82 916, kontakt@beyondretro.com

• roger sandgren
  • dj
  • amerikansk vintage
  • second hand
  • vintageshopping
  • vintagekläder
  • beyond retro drottninggatan

• Stockholm

Beyond Retro är en klädkedja med butiker fyllda av amerikansk vintage från alla decennier. Beyond Retro öppnade sin första butik i London 2002 och tog sig till Stockholm 2005. Idag finns Beyond Retro i Stockholm, Göteborg, London och Brighton.

Josefin Hagström

Presskontakt Press Officer Press & PR 08-51782916