Maria Nilsdotter öppnar flaggskeppsbutik i Bibliotekstan

Maria Nilsdotter öppnar flaggskeppsbutik i Bibliotekstan

Under våren 2022 öppnar smyckesvarumärket Maria Nilsdotter en ny flaggskeppsbutik i Stockholm. Butiken om ca 120 kvadratmeter kommer att vara belägen på Mäster Samuelsgatan 3 i Bibliotekstan.

Inspirerad av en sagovärld, byggd av fantasi, mystik och mytologi har Maria skapat sitt alldeles unika universum. Oavsett om det handlar om exklusiva smycken i 18k guld, silversmycken eller välarbetade ringar, spelar material och hantverk en central roll och går som en röd tråd genom hela arbetet. Maria Nilsdotter tog examen i smyckesdesign på Central Saint Martins i London 2007 och samma år grundade hon sitt varumärke.

- “Jag ser mina smycken som ett sätt att berätta sagor och att kliva in i våra butiker ska ge känslan av att stiga in i en annan värld, en sagovärld. Det känns väldigt spännande att öppna en ny och större yta i Bibliotekstan där vi kan visa upp vårt universum på ett nytt sätt”, säger grundare och kreativ chef Maria Nilsdotter.

Sedan 2013 har Maria Nilsdotter butik på Sturegatan 6 och därtill finns ytor på NK-varuhusen i Stockholm och Göteborg. I och med öppningen av den nya butiken i Bibliotekstan stänger varumärket sin första butik på Sturegatan och satsar på en ny större flaggskeppsbutik i samband med 15 års jubiléet som varumärke.

- ”Det är mycket glädjande att Maria Nilsdotter fortsätter satsa på en fysisk butik i Bibliotekstan. Efter den temporära butiken Maria Nilsdotter Universe ser vi fram emot att välkomna deras nya permanenta flaggskeppsbutik till området. Varumärket kompletterar befintligt utbud väl och bidrar till att ytterligare stärka Bibliotekstan som Stockholms självklara plats för shopping, mode och matupplevelser,” säger Emanuel Westin, chef affärsutveckling butik på Hufvudstaden.

Läs mer: https://www.bibliotekstan.se/a...