BIC Factory är först ut med egendesignad entreprenörsbåge i samarbete med E&E Glasses

Företagsinkubatorn BIC Factory har tillsammans med designerduon Erik och Emilia från E&E Glasses tagit fram en specialdesignad entreprenörsbåge, en solglasögonbåge som står för nyfikenhet, kreativitet och tillväxt och därmed ligger i linje med vad företagsinkubatorn BIC Factory representerar. Erik och Emilia som själva är unga företagare fick uppgiften att tolka begreppet entreprenörskap och uttrycka det genom glasögondesign.

”Eftersom vi själva är entreprenörer har vi förenat vad entreprenörskap står för. BIC Factory har genom åren matchat fram många entreprenörer med stjärnstatus, så detta är verkligen något vi velat ta fasta på”, säger Emilia Lindmark.

Resultatet blev en exklusivt framtagen design i form av en klassisk svart båge där orden BIC, entreprenör och inspirerande finns ingraverade på skalmarna. BIC är graverat på utsidan med en så kallad guldinfattning för att symbolisera just stjärnstatusen kring de framgångsrika företagen.

”Att förena design och entreprenörskap är av stor vikt i dag bland Svenska modeföretag då konkurrensen hårdnar. E&E Glasses har förkroppsligat dessa två viktiga begrepp i ett par solglasögon tillsammans med en av Sveriges främsta företagsinkubatorer BIC Factory. Det känns som ett mycket intressant och bra initiativ”, menar Lotta Ahlvar, VD Svenska Moderådet.

”Vi har länge letat efter den perfekta ”give away”-produkten som symboliserar entreprenörskap och som samtidigt är användbar och ökar intresset för just entreprenörskap. Eftersom vi arbetar med att hylla våra entreprenörer som stjärnor lämpar sig de framtagna solglasögonen perfekt då de bidrar till ännu mer stjärnglans”, säger Lena Öhlund, verksamhetsledare på BIC Factory.

De specialdesignade glasögonen är för Erik och Emilia endast ett smakprov och en start på vad som komma skall. Från och med våren 2013 ges företag och organisationer möjligheten att tillsammans med E&E Glasses ta fram en egen båge för önskat syfte, vare sig dessa riktar sig till personal eller kunder. Det norrländska glasögonvarumärket kommer att kunna erbjuda sig att arbeta mer behovsanpassat mot marknaden genom att skräddarsy produkter utifrån önskemål, vilket i sin tur leder till ett än mer kreativt arbete som glasögondesigner.

Om E&E Glasses
E&E glasses är ett norrländskt varumärke som designar glasögon och solglasögon. Bågarna är namngivna efter orter runt om i Norrland och färgsatta efter naturen såsom norrskenet och is. E&E Glasses har över 100 återförsäljare i 7 länder.

Kontakt: Erik Johansson
erik@eoe-glasses.com