Designade cykeltillbehör från Lezyne nu på svenska marknaden

Lezyne har bara funnits sedan 2007 men har redan vunnit ett stort genomslag i cykelvärlden med sin banbrytande design och kvalitet. Konceptet är att ta fram praktiska men vackert formgivna tillbehör för cyklister, till exempel cykelpumpar, flaskhållare eller multiverktyg.

Lezyne grundades 2007 av Micki Kozuschek som tidigare har ett förflutet som grundare till cykelkomponentföretaget Truvativ, sedermera sålt till komponentjätten SRAM. Hans passion för cykling var oförminskad och han ville nu göra samma insats för cykeltillbehör som han redan gjort på komponentmarknaden. Fyra år senare kan vi konstatera att han har lyckats, Lezyne betraktas som ett av de mest spännande varumärkena på cykelmarknaden och har lagt ribban för design och funktion hos cykeltillbehör på en helt ny nivå.

Det är Duells, ledande importör och distributör av cykeldelar och -tillbehör på skandinaviska marknaden som nu tar in Lezyne i sitt sortiment.

Martin Olofsson är produktansvarig för cykeltillbehören på Duells:
- Det är otroligt kul att få in ett så spännande varumärke och så otroligt fina produkter under vårt tak på Duells. Det svåra med designprodukterna från Lezyne är att bestämma sig för om man ska ha dem i garaget eller på en hedersplats i bokhyllan. Med vårt stora återförsäljarnät blir Lezynes produkter tillgängliga för en bred skara cyklister, säger Martin Olofsson.