Mjuka skydd blir hårda när det smäller

Leatt lanserar en helt ny typ av skyddsjacka: 3DF. Skydden på axlar, armbågar, rygg och bröstkorg är av ett unikt skummaterial som är mjukt och bekvämt för användaren. Vid en eventuell krasch har de dock en stötupptagande förmåga som överstiger den hos traditionella, hårda skydd.

Jackan är tillverkad av mjuk och mycket elastisk textil som ger en perfekt, kroppsnära passform. Materialet transporterar effektivt bort fukt från huden och den bör därför bäras närmast kroppen. Användaren får alltså en skyddsjacka och en underställströja i ett. Skydden i jackan är CE-godkända efter högsta möjliga standard.

Leatt 3DF är en mångsidig skyddsjacka som passar för motorcyklister, crossförare, mountainbikecyklister, snöskoterförare och andra utövare av actionsporter. Den tajta passformen innebär att det inte är några problem att bära en jacka eller tävlingsjersey över.

Leatt 3DF skyddsjacka kostar cirka 1995:- och finns även i juniorstorlekar för 1795:-. Förutom skyddsjackan finns 3DF-konceptet även som skyddsväst och som ryggskydd.

Leatt är ett innovationsdrivet företag baserat i Sydafrika som är mest känt för sina patenterade och banbrytande nackskydd. Numera driver Leatt utvecklingen även av andra typer av kroppsskydd.