Bilfinger öppnar kontor i Göteborg

Industriserviceföretaget Bilfinger Industrial Services etablerar sig med ett nytt engineering kontor i Göteborg. Företaget vill utveckla sin verksamhet och komma närmare kunder som finns i området.

– Vi vill underlätta för våra kunder och knyta nya kontakter. Samtidigt vill vi erbjuda våra medarbetare en attraktiv arbetsplats med ett centralt placerat kontor som har goda kollektivtrafikförbindelser, säger Björn Svala, Affärsområdeschef Engineering. Affärsområdet har under 2017 vuxit med drygt 17% till 115 medarbetare och med den nya etableringen i Göteborg ser vi ytterligare möjligheter för tillväxt, fortsätter Björn.

Koncernen, som har sitt säte i Mannheim, Tyskland har 40.000 medarbetare globalt.
Bilfinger Sverige har sitt huvudkontor i Kungälv, och etablerade sig här redan 2005. Bilfinger har genom organisk tillväxt blandat med både uppköp av företag och verksamhetsövergångar, succesivt vuxit till att bli ett av Sveriges ledande industriserviceföretag.
Idag arbetar man mot de flesta olika industrier, samt vattenkraft. Företaget har 1 100 anställda, och verksamheten finns på fler än 35 orter runtom i landet.

Det nya kontoret kommer att slå upp dörrarna under Mars och kontorschef blir Lotta Sanfridson. Lotta kommer närmast från Inspecta, där hon arbetat både som affärsområdeschef och utbildningschef.

– Vi söker nu fler duktiga ingenjörer och projektledare inom disciplinerna process, mek/piping, el/instrument och civil som som vill bli en del av vårt spännande företag, och därför har det varit viktigt för oss att hitta ett kontor som på sikt går att skala upp, avslutar Lotta.

Mer information om Bilfinger hittar du på www.is-sweden.bilfinger.com

• projektledare
  • industri

Bilfinger Industrial Services huvudsakliga verksamhetsområden är ingenjörstjänster, underhåll och service inom process, rör, el & instrument samt isolering.

Bolaget verkar huvudsakligen inom petrokemi-, papper & massa-, energi-, stål- och byggindustrin.

Företagets årsomsättning är ca 1.2 miljarder kronor