Idag öppnar Biloffert.se i Uppsala och Västerås!

Sajten Biloffert.se har på under rekordtid hjälpt bilåterförsäljare att finansiera över 30 miljoner sedan starten i början av 2017. Målet är att förenkla letandet för både företag och privatpersoner som söker efter en leasingbil. Tjänsten har tidigare funnits i Stockholm, Göteborg, Malmö och nu står Uppsala och Västerås på tur. - Att ta hjälp från en oberoende part är väldigt uppskattat i många branscher och nu finns även hjälpen för billeasing, säger David Sandström, Global marknadschef för Klarna, som sitter i styrelsen för Biloffert.se

Att leta leasingbil upplevs idag som väldigt krångligt och kunderna vet oftast inte var de ska börja leta, om de väljer rätt bil och till rätt pris. Därför visas endast färdigpaketerade leasingpriser direkt från återförsäljare på Biloffert.se. I alla priser ingår vinterhjul, service och i största mån försäkring vilket gör att kunden kan jämföra alla modeller på lika villkor.

Till detta så erbjuder Biloffert.se kostnadsfri rådgivning oavsett vart kunden är i sin köpprocess samt guider och allmän information om hur leasing funkar. Genom tjänsten får kunden en enkel överblick och kan granska marknaden på endast bara ett par minuter.

- Nu öppnar vi upp städerna Västerås och Uppsala tillsammans med utvalda återförsäljare och vårt mål är att vi ska fortsätta expandera till nya städer i takt var efterfrågan kommer, säger Filip Samuelsson, VD på Biloffert.se

Framtiden är här - Affären görs på nätet
För 5 år sedan gjorde McKinsey en undersökning hur många besök en kund gör i bilhallen innan man väljer att köper bil. År 2013 besökte man bilhallen 3 gånger innan man köpte, idag är den siffran nere på 1,3 gånger. Detta visar tydligt att större delen av beslutet har flyttats till nätet. - Vi erbjuder en stark digital plattform med mål att kunden skall hitta rätt bil till rätt pris, avslutar Filip Samuelsson.