Autokontrakt Varudeklaration i Bilvision

I Sverige är det krav på att alla begagnade fordon som säljs via ett bilföretag ska vara försedda med en varudeklaration, det för att minska tvisterna mellan bilföretag och konsument. Via Autokontrakt i Bilvision skapar ni enkelt en varudeklaration. Tjänsten hjälper er att spara tid, minska administrativt arbete samt att alla blanketter är samlade i ett arkiv.

Autokontrakt är en webbaserad tjänst som förenklar avtalshantering för både fordonshandeln och verkstad. Avtalsmallarna är framtagna tillsammans av Sveriges Fordonsverkstäders Förening (SFVF) och Autokontrakt så att ni kan vara säkra på att ni använder rätt avtal med de för branschen gällande lagar och krav.

Med ett smart digitalt arkiv där blanketterna sparas, ökar ni tryggheten både för er verksamhet och era kunder. Genom att använda Varudeklaration via Autokontrakt minskar ni arbetstiden då relevant fordonsinformation hämtas från vägtrafikregistret och för i fylls automatiskt i blanketten – allt på endast en sida. Alla i verksamheten har tillgång till blanketterna, uppstår det en tvist är det enkelt att få information om vad det stod i varudeklarationen vid försäljningstillfället.

Blanketten är juridiskt korrekt och är utformade för att följa branschpraxis samt med viss för i fylld information blir ert arbete mer tidseffektivt och smidigare.