Ny tjänst ger fler kunder med några få enkla klick!

Med hjälp av Bilvisions tjänst, Fordon med föreläggande, kan verkstäder enkelt marknadsföra sig till kunder som behöver åtgärda fel på sin bil och som är öppna för information och erbjudanden.

Att synas på rätt ställe precis när kunden behöver se ditt erbjudande är svårt – men nu finns ett verktyg som gör det enklare. Med hjälp av några få klick kan verkstäderna få ut en lista över de kunder som fått anmärkning på sin besiktning senaste veckan och därmed är i behov av hjälp just nu. Det gör att den riktade marknadsföringen blir relevant för mottagarna vilket kommer generera fler bokningar.

"Efter att tjänsten Fordon med föreläggande funnits 18 månader på marknaden är vi väldigt stolta över den framgång och den förenklade hantering våra kunder fått med vår tjänst."

Martin Styf, Utvecklingsansvarig Bilvision

Tjänsten låter verkstäder själva välja t.ex. bilmärke och postområde, sen får de en lista över samtliga bilar, inom urvalet, som fått krav på åtgärd på sin besiktning senaste veckan. Urvalet visar kontaktuppgifter men också vilken typ av anmärkning som ska åtgärdas. Dessutom erbjuds möjligheten att automatiskt få aktuellt urval för varje ny vecka.

Sedan väljer verkstäderna själva hur de vill kontakta kunden för att erbjuda sina tjänster. Antingen via telefon eller genom ett snyggt designat personligt erbjudande via tjänsten som landar i brevlådan som enkelt skickas via ett knapptryck.

Många kunder har märkt stor skillnad. Vid uppföljning visar rapporterna ett snitt på att 10% av utskicken resulterar i att kunden bokar tid på verkstaden och släcker tvåan. För den lilla verkstaden kan det vara skillnaden mellan att känna sig medioker och framgångsrik.

”För oss har tjänsten Fordon med föreläggande gjort det möjligt att synas på rätt sätt utan dyra kostnader för marknadsföring eller att behöva sätta oss in i alla marknadskanaler som erbjuds. Det sköter sig själv i stort sett och genererar mer jobb och förtjänster för oss.”

Patrik Karlsson, Vännäs Bilverkstad AB

Tjänst: Fordon med föreläggande
Urval på fordon: Leasing, Märke, Fordonsslag, Fordonsår, Fordonskategori EU
Urval på brukare: Postnummer, postnummerområde
Antal användare idag: ca 200
Kostnad: Låg månadskostnad samt ca 15kr/utskick – inga extra avgifter för reklambyråer eller logistik då breven skapas direkt i Bilvision och skickas ut.

• verkstad
  • fordonmedföreläggande
  • fordonsinformation

Bilvision är idag den ledande informationsförmedlingstjänsten för dig i fordonsbranschen i Sverige. Genom att logga in på vår webbaserade portal får du tillgång till alla fordonsregistertjänster från Transportstyrelsen i tillägg till viktiga IT-verktyg och rapporter som förenklar och kvalitetssäkrar såväl ditt som verksamhetens dagliga arbete och rutiner.

Jonas Nordenmark

Presskontakt Sales Manager Försäljning & Partners +4631-382 17 04

Martin Styf

Presskontakt Business Development Manager Utveckling, affärsmöjligheter +46700-019471