Biovisor lanserar återfuktande handspritservetter

Människor har vant sig vid att hålla avstånd, jobba hemifrån och sprita händerna. Ett förändrat beteendemönster som kommer att leva kvar även efter pandemin. Vi har identifierat ett behov av en bakteriedödande och återfuktande produkt som är enkel att ta med sig. Därför har vi tagit fram lokalt producerade och biologiskt nedbrytbara handspritservetter. Både naturella och med en doft av citron och fläder.

Efter att ha sett ett behov på marknaden lanserar nu Biovisor styckesförpackade handspritservetter. En bra bakteriedödande och virushämmande produkt som är enkel att ha med sig i fickan eller lägga fram i receptionen på kontoret.

– Handspritservetterna är återfuktande, innehåller 85% sprit och kladdar inte. I och med att de är styckesförpackade torkar de inte heller ut, säger Andreas Bengtsson, vd och leg. läkare.

Produkterna finns både naturella och med en doft av citrus och fläder.

– Vi är ensamma på marknaden med doftsatt handsprit. Produkten har fått riktigt fin respons av våra testgrupper, som gillar att slippa den klassiska handspritdoften.

Lokalt producerade och biologiskt nedbrytbara

För oss har kvalitet och hållbarhet högsta prioritet. Därför tillverkar vi alla produkter i vår fabrik på Vikbolandet i Norrköping.

– Råvarorna kommer från Fitesa i Norrköping och allt vårt spill går tillbaka dit. Kretsloppstänket är viktigt för oss. Dessutom är de biologiskt nedbrytbara.

Flera användningsområden

Våra handspritservetter säljs via apoteken i antingen 20- eller 250-pack.

– Vi riktar oss både till privatpersoner som enkelt vill ha en bakteriedödande produkt att stoppa i fickan, till restauranger och till företag som kan ha dem i receptionen. De fungerar även alldeles utmärkt till att desinficera skrivbord. Vi kan även ta fram produkter med företagets logga på att använda som giveaway nu när vi får samlas igen.

• Epidemier

• biovisor.se
  • corona
  • covid19
  • handsprit
  • handspritservetter

Biovisor är ett lösningsorienterat medicinteknikbolag och tillverkare av skyddsutrustning. Bolaget startades efter ett förbättringsarbete inom äldrevården i Östergötland 2017, då idén om ett kreativt bolag med inriktning på problemlösning inom vården föddes. I dagsläget fokuserar företaget främst på att förse vården och privatpersoner med högkvalitativ och trygg skyddsutrustning genom att etablera produktion i Sverige.

Besök www.biovisor.se för mer information.

Andreas Bengtsson

Presskontakt VD/Leg Läkare Presskontakt +46709545790