Munskyddsautomat till ICA Maxi Norrköping

I samarbete med Vita Hästen Hockey och ICA Maxi Norrköping har Biovisor Healthcare ställt ut en utav deras munskyddsautomater i entrén på Ingelsta shopping precis utanför ICA Maxi.

- Vi vill att alla ska känna sig trygga när man går och handlar och på det här sättet finns det lättillgängligt för alla som känner att de vill ha ett munskydd på sig men kanske inte vill köpa en hel låda, säger produktkoordinator Jim Hubner.

En del utav intäkterna från munskyddsautomaten går till Vita Hästen för att stödja dem och deras klubb. På skärmen av munskyddsautomaten rullar en film där man kan se kommande matcher för Vita Hästen och även information om spelarna och nyförvärv.

- Att samarbeta med andra organisationer och företag i Norrköping är såklart extra roligt, att hjälpa och stötta varandra är en självklarhet, fortsätter Hubner.

I munskyddsautomaten kan man köpa munskydd i 2-pack i Biovisors nya svartmelerade färg. Många konsumenter föredrar att ha munskydd i svart istället för det klassiska blå som används mycket i vården.

- Många svarta munskydd är i tyg och det är fortfarande oklart hur pass mycket skydd ett sådant munskydd ger, därför är det kul att vi kan erbjuda CE-märkta munskydd av högsta skyddsklass i den här färgen, säger Hubner.

• Epidemier

• medicinteknik
  • covid19
  • norrköping
  • skyddsutrustning
  • corona
  • svartmelerat
  • ica maxi
  • vita hästen
  • biovisor.se
  • munskydd
  • svart
  • svensktillverkat
  • automat

Biovisor är ett lösningsorienterat medicinteknikbolag och tillverkare av skyddsutrustning. Bolaget startades efter ett förbättringsarbete inom äldrevården i Östergötland 2017, då idén om ett kreativt bolag med inriktning på problemlösning inom vården föddes. I dagsläget fokuserar företaget främst på att förse vården och privatpersoner med högkvalitativ och trygg skyddsutrustning genom att etablera produktion i Sverige.

Besök www.biovisor.se för mer information.

Andreas Bengtsson

Presskontakt VD/Leg Läkare Presskontakt +46709545790