De fem första akterna klara för den elektroniska musikfestivalen Into the Valley

Genom att vara en förlängning av tidigare projekt, och med ambitionen att boka såväl svenska som internationella gäster, har Into the Valley nu avslöjat de fem första akterna i festivalens line-up.

Into the Valley, den nya elektroniska musikfestivalen, i kalkstensbrottet Dalhalla, vill föra med stadens puls till naturens hjärta. Under de senaste dagarna har man gått ut med bokningar som håller klubbkänslan intakt. Dessa är Jessie GranqvistJohn TalabotVaalAxel Boman och Dixon. Här representeras olika nationaliteter med den gemensamma nämnaren att samtliga är välkända namn på den elektroniska klubbscenen.

- Det känns väldigt kul att få samarbeta med några av våra tidigare dragplåster igen. Samtliga är ju även några av våra personliga favoriter, säger Mattias Hedlund, en av Segrén Hedlunds grundare. Det är lite ojämnt, med tre killar och två tjejer, i dem fem namn som avslöjats hittills, men så kommer det inte se ut framöver. Vi har 30 bokningar till som ska med upp till Dalhalla. Dessa 30 är både svenska och internationella artister och minst hälften kommer vara kvinnliga, fortsätter han.

Dessa fem att avslöjas är alltså bara början. Under den närmsta tiden kommer både fler bokningar, officiell video och "first release"-biljetter släppas.