Den världsberömda dj:n och producenten Ida Engberg spelar på Audiio på lördag den 21 november

Den nya nattklubben Audiio, beläget i källaren under det anrika Berns salonger hade premiäröppning i slutet av oktober månad. Lokalen som tidigare har stått värd för den populära nattklubben 2.35:1 har man nu låtit totalrenovera för att ge plats åt Audiio, en klubb där inredningen anspelar på ett futuristiskt 70-tal och musiken vill eka peppig Chicago-house i kombination med ny svensk produktion.

Mycket fokus ligger på svenska akter, både dj:s som är vana att spela på internationell mark, och lokala Stockholms dj:s. Sedan öppning har kända ansikten såsom La Fleur och Kornél Kovacs spelat på Audiio tillsammans med lokala förmågor såsom Fredrik Stjärne och Cindy Norrby.

Nu till helgen, den 21 november, får Audiio besök av den världsberömda, svenska dj:n och producenten Ida Engberg. Ida började spela skivor redan som 14-åring på den lokala ungdomsklubben och lagom till att hon blev myndig fick hon sitt första bar gig. Med hårt slit och en stor passion för techno och deep house har hennes karriär som dj och producent fortsatt på internationell mark. Välkända klubbar som Paradiso i Amsterdam, Berghain i Berlin, Ushuaia och Pacha på Ibiza samt festivaler såsom Wavefront Festival, Ultra och många fler har gästats av Ida. I somras spelade hon ett hyllat set tilsammans med Adam Beyer på den elektroniska musikfestivalen Into the Valley i Dalhalla.

- Jag tror att det här kommer bli ett lite annorlunda ögonblick i och med att Ida vanligtvis står på stora technoscener och här kommer att stå i ett mycket mer intimare utrymme nere på Audiios källare. Det är en plats där publiken verkligen kommer nära. Det ska bli kul att se vad Ida kommer att göra av detta, säger Andreas Leander-Engström på Audiio.

Audiio håller öppet varje fredag och lördag från 23-04. Audiio är beläget i den nyrenoverade källaren under Berns salonger med en egen ingång till vänster om Berns huvudingång. Åldersgränsen är 23 år.

• audiio
  • berns