​Dixon, utnämnd till världens bästa dj tre år i rad, gästar Into the Valley tillsammans med 49 andra artister

Den Berlinbaserade dj:n Dixon har för tredje året i rad blivit utnämnd till årets dj när Resident Advisors läsare får rösta. Dixon är också en av de 50 artister som kommer att spela på den elektroniska musikfestivalen Into the Valley i Dalhalla sommaren 2016. Hittills har 26 artister avslöjats. Resterande kommer att avslöjas framöver.

Den digitala tidningen Resident Advisor är en av de absolut största när det kommer till den elektronisk musikscenen. Varje år får läsarna rösta på deras favorit-dj:s och för tredje året i rad har tysken Dixon knipit första platsen. För den som vill se honom spela i Sverige kommer möjligheten när han besöker Into the Valley i Dalhalla nästa sommar.

Sammanlagt runt 50 artister kommer att spela på den elektroniska musikfestivalen och hittills har 26 artister avslöjats. Dessa är (i alfabetisk ordning): Abelle, Axel Boman, Ben Klock, Ben UFO, Dixon, Ellen Allien, Fred P, Fredrik Stjärne & Cindy Norrby, Gerd Janson, Gidge, Jamie Principle, Janina, John Talabot, Joy Orbison, Kerri Chandler, Kim Ann Foxman, La Fleur, Levon Vincent, Mano Le Tough, Marcel Dettmann, Motor City Drum Ensemble, Nastia, Omar S, Raresh, Tama Sumo och tINI.

Både internationella världsartister och mindre lokala dj:s kommer att samsas under helgen den 29-30 juli när Into the Valley går av stapeln för andra året i rad.