Spanska DJ:n och producenten John Talabot gästar Into the Valley i Dalhalla 2015

Festivalen Into the Valley fortsätter att avslöja bokningar och den andra i ordningen är Barcelonas John Talabot. Talabot, med sitt distinkta sound, har dragit allt mer uppmärksamhet till sig på den internationella klubbscenen de senaste åren och har kommit att bli en av de största referenserna inom elektronisk musik i Europa.

Fotografiskas klubb F1-6, även det ett av Segrén Hedlunds projekt, gästades av John Talabot så nyligen som i november. Mattias Hedlund, en av grundarna till Segrén Hedlund, är mycket nöjd att få samarbeta med producenten igen.

- John Talabots spelning på Fotografiska blev en succé. Hela evenemanget var slutsålt dagen innan, vilket ännu mer bekräftar hans storhet i Sverige. Vi är givetvis glada att få samarbeta med John igen och är övertygade om att Dalhallas miljö och Talabots toner är en perfekt kombo, säger Mattias Hedlund.

John Talabot debuterade med ’My Old School’, 2009, och släppte kort därefter singeln ’Sunshine’. Båda singlarna gjorde honom till en av de mest lovande musikerna på den spanska electro scenen. Hans musik kan beskrivas som rå, där man ofta hör samplingar och en tung bastrumma. Musiken influeras främst av afrikanska rytmer, Detroit techno, Chicago house och cosmic disco, men även av amerikansk soul och den spanska flamencon.

Under följande dagar kommer fler bokningar avslöjas. För att få löpande information och uppdateringar, tryck på "följ"-knappen.