Ny publicistisk chef och ny pharmaredaktör på Svenska Nyhetsbrev

Svenska Nyhetsbrev AB har tillsatt en ny publicistisk chef och rekryterat en ny ansvarig redaktör för bevakningen av läkemedels- och apoteksområdet.

Jonny Sågänger, 53, tillträder vid årsskiftet som publicistisk chef. Han är för närvarande ansvarig redaktör för Pharma Online och Pharma Online Apoteksmarknad. Den nya publicistiska chefen kommer bland annat att ansvara för redaktionens strategiska utveckling. Företaget har i dag kvalificerad bevakning via nyhetsbrev, seminarier, nätverk, forum, böcker och rapporter av sex branscher, och planerar verksamhet inom nya områden framöver. I framtidssatsningen ingår även att vidareutveckla redaktionens webbportaler, mobil-appar, sociala medier och andra tekniska plattformar.

Jonny Sågänger har närmare 20 års erfarenhet av den nischade expertjournalistik som Svenska Nyhetsbrevs redaktion bedriver. Han har bland annat medverkat vid starten av nyhetsbrev inom området telekom och initierade även bevakningen av läkemedelsmarknaden. Den första utgåvan av Pharma Online publicerades år 2002 och har sedan utvecklats till en ledande publikation med affärsnyheter, politiska och juridiska nyheter inom läkemedelsområdet. Bevakningen har på senare år utvidgats med Pharma Online Apoteksmarknad.

I sin roll som publicistisk chef ingår Jonny Sågänger i Svenska Nyhetsbrev AB:s ledningsgrupp och rapporterar till vice vd.

Nina Hedlund ny pharmaredaktör

Nina Hedlund, 53, efterträder Jonny Sågänger som redaktör och blir ansvarig för bevakningen av läkemedels- och apoteksmarknaden. Hon är utbildad sjuksköterska och journalist som under drygt 25 år har arbetat inom dags- och fackpress som redaktör och skribent inom bland annat ekonomi, medicin, teknik, psykologi och ledarskap.

”Vi ser fram emot att ytterligare förstärka vårt redaktionella arbete med Jonny Sågänger som publicistisk chef och att tillsammans med honom vidareutveckla vårt erbjudande till våra kunder. Det är dessutom mycket positivt att vi förstärker vår redaktion med en kompetent och erfaren journalist som Nina Hedlund, när hon tar över den redaktionella bevakningen av läkemedels- och apoteksområdet vid årsskiftet,”säger Caroline Spets, vice vd på Svenska Nyhetsbrev AB.

För mer information, vänligen kontakta:

Elli Holm, Marknadschef
E-post: elli.holm@nyhetsbrev.se
Telefon: +46 8 54 600 596

Jonny Sågänger,  Redaktör
E-post: saganger@nyhetsbrev.se
Telefon: +46 8 54 600 511

Nina Hedlund, Projektledare/Redaktör
E-post: nina.hedlund@nyhetsbrev.se
Telefon: +46 8 54 600 504

• marknadsinformation
  • svenska nyhetsbrev
  • pharmaredaktör
  • pharma online
  • pharma online apoteksmarknad

Svenska Nyhetsbrev AB ingår i affärsområdet Business Information Solutions inom Bisnode AB. Svenska Nyhetsbrev har i 20 år levererat kvalificerade branschnyheter. I dagsläget bevakar vi följande branscher: fond- och bank, pension, försäkring, telekom, energi och läkemedel och apotek.

Våra kunder prenumererar på dagliga elektroniska nyhetsbrev antingen via e-post, mobil-appar eller distribuerade direkt in till företagens intranät. Våra tidningar kommer ut månadsvis och finns både som tryckt och digital utgåva. Förutom vår förlagsverksamhet erbjuder vi även seminarier, kurser och nätverksträffar som belyser de mest aktuella ämnena i respektive bransch.
Vårt kontor är beläget på Sveavägen vid Norrtull, vi är närmare 30 medarbetare och ingår i Bisnode AB.