Bixias nya försäljningscenter bidrar till Nässjös tillväxt

En av Bixias senaste satsningar är ett nytt försäljningscenter i Nässjö där drygt 20 nyanställda ska sälja förnybar el till privat- och företagskunder i hela landet. Etableringen är ett viktigt bidrag till kommunens mål att skapa 100 arbetstillfällen årligen. I torsdags var det invigning där bland annat Nässjös kommunalråd Anci Magnusson medverkade.

Det nya försäljningscentret ligger på Stortorget 1 i Nässjö och är 500 kvadratmeter stort. Det kommer att fungera som lite av ett nav i Bixias verksamhet som har huvudkontor i Linköping och krafthandel- och finansavdelning i Växjö.

– Vi är jättestolta över att ha byggt upp ett helt nytt försäljningscenter i så suveräna lokaler, där vi har kunnat anställa ett 20-tal nya medarbetare och utforma arbetsmiljön från grunden och utifrån de speciella behov som krävs för ett effektivt och framgångsrikt försäljningsarbete, sade Mikael Hansevi, vd Bixia, under sitt tal på invigningen.

Kommunalrådet knöt banden

Både medarbetare, media och representanter från kommunen var med på invigningen där Bixias vd Mikael Hansevi och Nässjös kommunalråd Anci Magnusson knöt banden. Det är så man gör på Bixia, man klipper inte band utan knyter band och framförallt kontakter.

– Vi har satsat på att skapa en dynamisk arbetsmiljö som speglar varumärket och själen i Bixia och som ska inspirera till ett modernt och effektivt försäljningsarbete. När man går hit till sin arbetsplats och när man vistas här, ska man kunna känna att man kan flytta gränser, att ingenting är omöjligt, fortsatte Mikael Hansevi.

Nässjö Näringsliv AB ser mycket positivt på Bixias satsning och ser det som ett viktigt bidrag till kommunens tillväxt.

– Nässjö Näringsliv AB arbetar med målet att vara med och skapa 100 arbetstillfällen årligen i kommunen. Bixias satsning innebär ett ordentligt kliv i rätt riktning. Det är otroligt roligt att Bixia gör denna satsning i Nässjö. Det bekräftar att vi är en attraktiv etableringsort för företag inom flera olika branscher, säger Claes Johansson, vd Nässjö Näringsliv AB.

Anna Fjellner, pressansvarig Bixia

anna.fjellner@bixia.se

• vindkraft
  • nässjö

Bixia AB är ett elbolag med nio delägare, Tekniska Verken i Linköping, Alvesta Energi, Bjäre Kraft, Borgholm Energi, Mjölby-Svartådalen Energi, Nässjö Affärsverk, Oxelö Energi, Sandviken Energi och Södra Hallands Kraft. Vi har 9 kontor; Linköping, Alvesta, Göteborg, Nässjö, Sandviken, Stockholm, Trollhättan, Uddevalla, och Ängelholm. Bixia har cirka 250 000 kunder och omsätter cirka 2,3 mdkr. Bixia arbetar aktivt för utvecklingen av närproducerad förnybar el och är ett av de elhandelsbolag som köper in mest småskaligt producerad el i Norden från drygt 1000 anläggningar.