Sara Nylund ser fram emot uppdraget som ordförande i BizMakers föreningsstyrelse. Foto: Region Västernorrland

Sara Nylund ny ordförande i BizMakers föreningsstyrelse

BizMaker har fått en ny styrelseordförande i föreningsstyrelsen. Det är Sara Nylund som tar över ordföranderollen efter tidigare ordförande Peder Björk. Sara är vice ordförande i regionstyrelsen i Region Västernorrland och har gedigen erfarenhet av styrelsearbete genom uppdrag i både privat och offentlig sektor. Sedan 2019 har Sara varit ledamot i BizMakers föreningsstyrelse och är därmed väl insatt i verksamheten.

– Jag är stolt över att få förtroendet att som Region Västernorrlands representant vara med och arbeta med detta viktiga uppdrag. Som en drivande innovationsaktör har BizMaker en viktig roll i Västernorrlands fortsatta utveckling och i arbetet att positionera länet som en attraktiv och hållbar plats att bo och verka på både nationellt och internationellt, säger Sara Nylund, vice ordförande regionstyrelsen i Region Västernorrland.

Som tidigare egenföretagare och även genom sin tidigare roll som handläggare på Länsstyrelsen har Sara Nylund god kännedom om hur systemet kring företags- och projektstöd fungerar. Sara har även lång erfarenhet med flera styrelseuppdrag på meritlistan och har bland annat varit ordförande för Höga Kusten Destinationsutveckling.

– Jag ser fram emot att arbeta nära Sara i rollen som ny ordförande. Med hennes erfarenhet och kompetens inom det regionala stödsystemet kommer hon vara en stor tillgång för vår fortsatta utveckling, säger Matts Nyman, vd på BizMaker.

Sara blev invald ordförande den 28 januari 2021.

Kontakt:
Sara Nylund
Vice ordförande, Regionstyrelsen Västernorrland
070 190 38 90, sara.nylund1(@)rvn.se

Matts Nyman
Vd, BizMaker

070 604 00 52, matts.nyman(@)bizmaker.se

BizMakers föreningsstyrelse består av:

Sara Nylund, Region Västernorrland (ordförande)
Andreas Sjölander, Härnösands kommun
Jan Röhlander, Sollefteå kommun
Anders Mjärdsjö, Ånge kommun