Välkommen att delta på Innovated by Sport

Välkommen att delta på Innovated by Sport

Jobbar du eller ditt företag med innovationer kopplat till idrott? Vill du få större kunskap om vilken hjälp som finns i Västernorrland för att få ut dina produkter på marknaden? Vill du skapa kontakter som kan hjälpa dig på vägen? Då ska du komma till Hallstaberget i Sollefteå den 4 december.

Årets Innovated by Sport är ett inspirations- och matchmakingevent för innovatörer och företagare med nya produktidéer kopplat till idrott. Dagen arrangeras av Åkroken Business Incubator, Almi Företagspartner Mitt och Enterprise Europe Network. Syftet är att främja utvecklingen av nya produkter och företag inom sportnäringen i Västernorrland.

Kom och bli inspirerad av företagare som gjort resan från idé till framgångsrikt företag. Lyssna; på Johan Öberg på Elpex, ett av världens ledande varumärken för rullskidor, Magnus Eriksson och Elin Malmsten på Prosharp, vars skridskoslip inte bara slipar SHL spelares skridskor utan även NHL-spelares, på Sten Wigert, styrelseledamot i Svenska Uppfinnareförening och innovationsrådgivare på Mittuniversitetet, som pratar om processen att licensiera innovationer.

Vill du få inspiration, kunskap och nya kontakter som tar din innovation eller ditt företag till nästa nivå? Eller kan du bidra till någon annans utvecklingsresa? Välkommen att anmäla dig senast 27 november via denna länk.

Tid: 4 december. Registrering och fika kl 10.00 och programmet avslutas kl 15.00.
Plats: Hallstaberget i Sollefteå
Kostnad: Deltagande är kostnadsfritt men antalet deltagare är begränsat. Om du anmäler dig men inte kommer (utan att meddela) debiteras du en avgift på 395 kronor.

Har du frågor eller vill veta mer? Kontakta:
Cecilia Nordlund – Affärsrådgivare, Åkroken Business Incubator
070-55790 03, cecilia.nordlund@akroken.se
Terese Nordquist - Affärsrådgivare Internationalisering, Enterprise Europe Network
070-40 66 123, terese.nordquist@almi.se
Laura Kettle - Affärsrådgivare Innovation, Almi Företagspartner Mitt