Från vänster: Nastaran Baleng-Soultani, Sheila Arnell, Jenny Lundkvist, Signe Ekman och Sofia Landström.

Femillo Awards presenterar tunga namn i juryn

Under september lanserade startupbolaget Femillo ett nytt nationellt pris, Femillo Awards. Nu presenteras juryn som ska utse vinnarna i de åtta olika kategorierna och det är en stark uppställning av entreprenörer, investerare och sjukvårdskunniga. Syftet med initiativet är för att hylla och lyfta personer som på olika sätt bidragit till att förbättra kvinnors hälsa och välbefinnande.

Jurymedlemmar:

Jenny Lundkvist är Co-founder och CPO hos DAYA. DAYA är ett Femtech innovation house, dedikerat till att skapa en bättre värld för kvinnor genom innovativa tekniska lösningar inom kvinnohälsa. Jenny har en omfattande kunskap och erfarenhet inom Femtech och mycket engagerad i frågor gällande jämställdhet inom hälso- och sjukvårdssektorn.

Nastaran Baleng-Soultani är medgrundare till RadCap - ett investeringsbolag för kvinnor, av kvinnor. Hon har 15+ års erfarenhet av affärsutveckling, innovation och varumärkesbyggande inom globala organisationer, scale-ups och startups. Nastaran har stor erfarenhet från en rad olika branscher, bland annat riskkapital, teknik, idrott och hälsovård.

Sheila Arnell är författare, medgrundare till företaget About Yoga och en viktig röst inom kvinnohälsa och välmående. Hennes bok "De inre årstiderna" är en resurs som inte bara belyser de emotionella skiftningarna som kvinnor upplever under olika skeden av sina liv, utan också erbjuder konkreta råd och stöd för att navigera genom dessa skiftningar.

Signe Ekman jobbar på Karolinska sjukhuset som sjuksköterska på gynekologisk vårdavdelning/akutmottagning och har ett stort engagemang för kvinnors hälsa och välmående.

Sofia Landström är en erfaren entreprenör och VD med 20 års erfarenhet av att bygga och leda företag under stark expansion och tillväxt i Europa. Hon har en bred bakgrund inom hälso- och sjukvård. Hon investerar i bolag i tidigt skede och brinner för att modern vård och behandling ska tillgängliggöras för fler kvinnor och unga tjejer.

Jurymedlemmarna bidrar alla på olika sätt till att förbättra kvinnors hälsa och välmående och det är mycket glädjande att de valt att engagera sig i Femillo Awards. De kommer nu gemensamt att välja ut tre finalister i varje kategori innan det återigen blir dags för allmänheten att tycka till och välja ut årets vinnare.

För mer information och uppdateringar om Femillo Awards 2023, vänligen besök www.femillo.com.

Abelone Tischbein-Madsen, vd Femillo
070-730 32 00, hello@femillo.com

Femillo på sociala medier

Instagram: @femillo_official

LinkedIn: linkedin.com/company/femillo/

Om Femillo

Femillo.com är en ledande plattform som tillhandahåller omfattande information om vilka resurser som finns tillgängliga inom kvinnohälsa. Vi är dedikerade till att underlätta för kvinnor att hitta rätt stöd i rätt tid för att förbättra sin hälsa och sitt välbefinnande. Femillo Awards är en förlängning av denna vision, där vi ägnar oss åt att uppmärksamma de som har en positiv inverkan på kvinnohälsosektorn och som bidrar till att förbättra kvinnors liv.

BizMaker är en regional innovationsaktör med uppdraget att främja företagsutveckling och förnyelse av näringsliv och samhälle. Tillsammans med Västernorrlands kommuner, våra företag och partners utvecklar vi goda idéer till nya affärer och hållbara lösningar för framtiden.

BizMaker erhåller projektstöd från bland andra
Europeiska Regionalfonden och Region Västernorrland.