Kandidaterna till Årets Rookie på Sundsvall Business Awards 2014 är utsedda

Idag offentliggörs vilka kandidater som är föreslagna för nominering till Årets Rookie på Sundsvalls Business Awards den 25 september 2014. Priset delas ut av Åkroken Business Incubator till ett nytt företag i Sundsvallsregionen som har modet att göra det oväntade, och har en affärsidé med innovationshöjd och tillväxtpotential.

Tolv kandidater är aktuella och förutom Åkroken Business Incubator har följande partners haft möjlighet att lämna förslag: Almi Företagspartner Mitt, Design i Västernorrland, Mittuniversitetet, Näringslivsbolaget, Såddgruppen Mittsverige och Venture Cup Nord.

De föreslagna företagen är:

• Battlecards
  • Collimated Chipping Technology
  • Grace of Sweden
  • Hysch
  • IT-säkerhetsbolaget
  • Mittnordenblock
  • PiggoQS Greenbox
  • Samsystem
  • Signe of Sweden
  • Sparfrakt
  • Unika Butiker

Just nu pågår juryns arbete med att välja ut de tre som ska nomineras till galan där slutligen en vinnare utses. Bland annat beaktas följande kriterier: ekonomi, hållbarhet, innovationshöjd, tillväxtpotential, skalbarhet och åstadkommationsförmåga®. I augusti presenteras de tre företagen som blir nominerade till priset Årets Rookie på Sundsvall Business Awards 2014.

För mer information, kontakta:
Christian Söderberg, 070-337 80 03, christian.soderberg@akroken.se