Joachim Léman och Filippa Lenander, Bjurfors Uppsala.

Bjurfors förstärker i Uppsala

Bjurfors Uppsala har under de senaste åren expanderat och knutit till sig flera av stadens bäst presterande fastighetsmäklare. Nu ansluter dig ytterligare två mäklare till teamet.

– Vi är just nu i en expansiv fas för kontoret och därför är vi glada att kunna erbjuda de skickliga fastighetsmäklarna Filippa och Jonathan möjligheten att bli en del av Bjurfors, säger franchisetagare Robin Gelinder.

Filippa Lenander och Jonathan Léman anslöt sig båda till Bjurfors under februari 2024. Båda två har bakgrund inom idrottsvärlden, något som de ser som en extra tillgång i arbetet som fastighetsmäklare.

– Samarbetet är oerhört viktigt inom både idrotten och bostadsmäkleriet. För mig är just samarbetet med mina kunder den drivkraft som för mig framåt. Jag ser mig och mina kunder som ett team, där vi gemensamt ska nå våra mål som vi satt upp tillsammans. På Bjurfors Uppsala har vi också en stark teamkänsla, vilket jag verkligen uppskattar, säger Filippa Lenander.

Jonathan Léman fortsätter:

– Bakgrunden inom idrotten är verkligen värdefull i livet som mäklare. Utöver den viktiga teamkänslan som Filippa nämner, tar jag också med mig förmågan att vara resultatinriktad och fokuserad, säger han.

Att Bjurfors Uppsala varit på en tydlig tillväxtresa är något som märkts i branschen, och flera av de mäklare som anslutit sig till kontoret under de senaste åren bekräftar att det var just resan som lockade.

– Jag har haft ögonen på vad kontoret har åstadkommit hittills och när jag fick möjlighet att vara en del av detta var jag inte sen med att tacka ja. Jag är imponerad över Bjurfors förmåga att öka marknadsandelarna och kunna knyta till sig så många högpresterande mäklare. Det är väldigt inspirerande att nu får vara en del av det teamet, säger Filippa Lenander.

Var det något som överraskade när ni började?

– Jag blev väldigt glatt överraskad av att Andreas Ödman, Marcus Höglund och Robin Gelinder som driver kontoret lägger mycket tid och energi på vår utveckling. Jag känner verkligen att de är genuint intresserade av att stärka oss som både team och som enskilda, säger Jonathan Léman.

Filippa Lenander håller med:

– Känslan på kontoret är verkligen att alla är måna om varandra, att vi som team stöttar varandras framgång. Därtill har vi väldigt roligt på jobbet, vilket också är en viktig grundsten för att lyckas tillsammans.

Bjurfors är ett av Sveriges största och äldsta privatägda fastighetsmäklare med omkring 600 medarbetare på 90 kontor runt om i Sverige och vid Medelhavet. Mäklartjänsterna omfattar såväl bostadsrätter, villor, tomter och fritidshus som nyproduktion, tjänster inom förmedling av kommersiella fastigheter och ombildningar till bostadsrätter. Genom en kvalitetssäkrad arbetsmetod och branschens mest dedikerade mäklare har Bjurfors under mer än 50 års tid tagit kunderna till lyckade bostadsaffärer. Under 2021 förmedlade Bjurfors fler än 17 000 bostäder till ett totalt värde om 70 miljarder kronor. Den samlade omsättningen uppgick till 1 miljard kronor.