Jesper Sweijer ansluter sig till Bjurfors Uppsala.

Bjurfors Uppsala rekryterar stjärnmäklaren Jesper Sweijer

Bjurfors Uppsala har haft en framgångsrik rekryteringsstrategi de senaste åren där de knyter till sig Uppsalas skickligaste mäklare. Nu ansluter sig den erfarna och välrenommerade fastighetsmäklaren Jesper Sweijer till teamet.
– Vi är oerhört glada och stolta över att ytterligare en erfaren fastighetsmäklare väljer att ansluta sig till Bjurfors Uppsala. Jesper kommer med ett stort eget kontaktnät och vi ser fram emot att stärka vårt team, säger Robin Gelinder som tillsammans med Andreas Ödman och Marcus Höglund driver Bjurfors Uppsala.

Jesper Sweijer har varit mäklare sedan 2014 och är en välkänd och uppskattad profil på Uppsalas bostadsmarknad, både hos kunder och branschkollegor.

– Jag har en stor passion för mitt arbete. Att ha nöjda kunder och känna att jag verkligen gör skillnad i människors liv är något som är oerhört viktigt för mig. Har du glada kunder som uppskattar ditt arbete är det stor sannolikhet att de rekommenderar dig vidare till vänner och bekanta, något som både är smickrande och en förutsättning för att lyckas göra fler affärer, säger Jesper Sweijer.

Jesper Sweijer har länge varit verksam hos ett annat mäklarföretag i Uppsala men har erfarenheter av Bjurfors från annat håll.

– Jag har haft förmånen att sälja flera av mina bostäder genom Bjurfors. Därför vet jag vad du som säljare går igenom när du anlitar oss. När jag sålde med Bjurfors uppskattade jag särskilt det fina marknadsföringsmaterialet, den höga servicen och de välgenomtänkta processerna. När jag nu själv är Bjurforsmäklare kommer jag ta med mig erfarenheterna från mina egna försäljningar för att hjälpa dig med dina bostadsaffärer.

Under de över tio år som mäklare har Jesper Sweijer stött på både blomstrande marknader och marknadslägen där han fått jobba mer i motvind.

– I en trögare marknad kan det vara svårt att få köparen och säljarens förväntningar på pris att mötas. Här är jag rak och tydlig med mina kunder. Jag frågar dem: Vill ni flytta? Om svaret är ja, behöver de också förstå att hur det rådande marknadsläget ser ut. Genom min tydliga kommunikation hjälper jag dem att konkretisera vad det nya läget innebär för just dem och deras situation, förklarar Jesper Sweijer.

Efter många år hos samma arbetsgivare kände Jesper Sweijer att det var dags för nya utmaningar.

– Jag ville utmana mig själv och byta jobb. Jag ser verkligen fram emot att arbeta med teamet som utgör Bjurfors Uppsala. Jag känner som sagt redan flera av de mäklare och franchisetagare som arbetar där. Som mäklare arbetar du ju både kvällar och helger, ens arbetskamrater blir mycket som en extra familj och då är det viktigt att man trivs ihop. Jag vet att stämningen på kontoret jag kommer till är hög och jag ser fram emot att dra mitt strå till stacken. Det ska bli otroligt roligt att få vara med på Bjurfors utvecklingsresa som pågår i Uppsala, samt att ha en stor professionell organisation i ryggen, avslutar Jesper Sweijer.

Bjurfors är Sveriges största privatägda fastighetsmäklare med omkring 600 medarbetare på 90 kontor runt om i Sverige och vid Medelhavet. Mäklartjänsterna omfattar såväl bostadsrätter, villor, tomter och fritidshus som nyproduktion, tjänster inom förmedling av kommersiella fastigheter och ombildningar till bostadsrätter. Genom en kvalitetssäkrad arbetsmetod och branschens mest dedikerade mäklare har Bjurfors under mer än 50 års tid tagit kunderna till lyckade bostadsaffärer. Under 2021 förmedlade Bjurfors fler än 17 000 bostäder till ett totalt värde om 70 miljarder kronor. Den samlade omsättningen uppgick till 1 miljard kronor.