Bjurfors öppnar i Västerås

Fastighetsmäklarföretaget Bjurfors etablerar sig i Västerås. – Västerås är Sveriges femte största stad och därför givetvis mycket intressant för vårt koncept och varumärke, säger Mats Ljung, styrelseordförande i Bjurfors.

Bakom Västeråsetableringen står bröderna Marcus och Andreas Skönebrant, båda mäklare sedan ett antal år och med rötterna i Köping.

– Vi är mycket attraherade av Bjurfors storstadskoncept och den kundkategori som företaget arbetar med. Efter att ha varit verksamma som fastighetsmäklare i ett antal år kändes det självklart för oss att välja Bjurfors starka varumärke för att erbjuda säljare och köpare ett riktigt starkt koncept och erbjudande när vi nu etablerar egen verksamhet i Västerås, säger Andreas Skönebrant.

– Vi är glada att kunna erbjuda säljare och köpare i Västerås det mycket omfattande kontaktnät med köpare som Bjurfors Sverige kan erbjuda, säger Marcus Skönebrant. – I Bjurfors köparregister Boagenten finns ett mycket stort antal köpklara spekulanter som söker ny bostad. Eftersom Bjurfors finns etablerat i landets storstadsområden bidrar det till att fånga upp flyttströmmarna där de är som starkast, både inom och mellan regioner, och det kommer självfallet att ge fördelar även för våra kunder i Västerås. Vårt fokus nu är att snabbt ta marknadsandelar.

– Vår expansionsplan för Bjurfors Sverige ligger fast, säger Ola Lundqvist, VD Bjurfors Sverige. Vi fortsätter att expandera på de orter där vi är verksamma idag, och dessutom till ett antal orter i övriga landet. Västerås, beläget mitt i Mälardalsregionen med stark befolkningsutveckling, passar perfekt för Bjurfors koncept.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Andreas Skönebrant, Franchisetagare, Bjurfors Västerås
0708-52 23 00, andreas.skonebrant@bjurfors.se

Marcus Skönebrant, Franchisetagare, Bjurfors Västerås
0709-77 07 89, marcus.skonebrant@bjurfors.se

Mats Ljung, styrelseordförande, Bjurfors Sverige
0708-83 20 50, mats.ljung@bjurfors.se

Ola Lundqvist, VD, Bjurfors Sverige
0708-24 52 69, ola.lundqvist@bjurfors.se

Bjurfors är en av de marknadsledande fastighetsmäklarkedjorna i Sverige och är verksamma inom såväl privatmarknaden som den kommersiella fastighetsmarknaden. Bjurfors har cirka370 medarbetare, och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Västerås, Linköping, Halmstad, Bohuslän, Båstad, Härjedalen och Åre samt på Gotland och Franska Rivieran. Se även www.bjurfors.se.