Urban Stener och Emilia Hjalmarsson är nya försäljningschefer.

Bjurfors rekryterar nya försäljningschefer

Bjurfors laddar för fortsatt expansion med två nya försäljningschefer. Urban Stener blir ny försäljningschef för region Stockholm och Emilia Hjalmarsson har utsetts till ny försäljningschef för regionerna Norr och Sydost.

Bjurfors, en av Sveriges snabbast växande mäklarkedjor med över 600 medarbetare och en omsättning i miljardklassen, gör sig redo för ytterligare tillväxt med två nya försäljningschefer.

Urban Stener har rekryterats som försäljningschef till region Stockholm. Urban började som fastighetsmäklare på Bjurfors under tidigt 90-tal men har därefter primärt arbetat på Fastighetsbyrån där han varit en framgångsrik och prisad franchisetagare. På CV:t finns bland annat kedjans utmärkelse för Årets kontor och Årets ledare. Urban bor i Nacka tillsammans med sin hustru Kajsa och barnen Philip och Ella. Han tillträdde sin nya tjänst den 17 januari.

Emilia Hjalmarsson blir ny försäljningschef för två nya regioner inom Bjurforskoncernen – region Norr och region Sydost. Emilia har varit i branschen sedan 2010 och har erfarenhet både som fastighetsmäklare och franchisetagare. Hon kommer senast från en tjänst som affärsutvecklare på Fastighetsbyråns huvudkontor, där hennes förmåga att analysera en verksamhets nyckeltal och sedan hjälpa kontor att utvecklas och växa har varit i fokus. Emilia bor i Uppsala tillsammans med sin make Johan och barnen Inez, Signe och Nils. Hon tillträder sin nya tjänst den 2 februari.

– Jag är enormt glad och stolt över att ha rekryterat Emilia och Urban. Det är två nyckelrekryteringar som gör att vi kan fortsätta att växa i snabb takt på befintliga kontor och på nya marknader. Inte nog med att de, var och en för sig, för med sig viktig kunskap och erfarenhet. Kombinationen dem emellan är dessutom svårslagen. Urban med sin långa franchisetagarerfarenhet och Emilia med sin kunskap om kontorsetableringar och smart IT i gränslandet till försäljning. De har precis allt vi behöver för att ta ytterligare ett steg upp, säger Christina Henriksson, regionchef Bjurfors Stockholm, Norr och Sydost.

Bjurfors är Sveriges största privatägda fastighetsmäklare med omkring 600 medarbetare på cirka 85 kontor runt om i Sverige och vid Medelhavet. Mäklartjänsterna omfattar såväl bostadsrätter, villor, tomter och fritidshus som nyproduktion, tjänster inom förmedling av kommersiella fastigheter och ombildningar till bostadsrätter. Genom en kvalitetssäkrad arbetsmetod och branschens mest dedikerade mäklare har Bjurfors under mer än 50 års tid tagit kunderna till lyckade bostadsaffärer.

Christina Henriksson

Regionchef Bjurfors Stockholm, Norr och Sydost 070-782 00 65