Sven-Erik Kristensen från Bjurfors räcker över checken på 233.000 kronor till Madeleine Wahlberg, insamlingsstiftelsen för Drottning Silvias Barn & ungdomssjukhus.  Assisterar gör Sebastian Stålberg,  Frölunda Indians. Foto: SE360.
Sven-Erik Kristensen från Bjurfors räcker över checken på 233.000 kronor till Madeleine Wahlberg, insamlingsstiftelsen för Drottning Silvias Barn & ungdomssjukhus. Assisterar gör Sebastian Stålberg, Frölunda Indians. Foto: SE360.

Bjurfors skänker 233.000 kronor till Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus

Igår bjöd Scandinavium på stående ovationer när Bjurfors överlämnade en check på 233.000 kronor till insamlingsstiftelsen på Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus.

I tolv år har Bjurfors stöttat den viktiga clownverksamheten på Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus i Göteborg. Sjukhusclownerna sprider glädje och skapar minnesvärda stunder för ett stort antal barn och deras familjer som kämpar när livet är extra hårt.

Pengarna samlades in under Bjurfors stora visningsvecka 2019, som med hjälp av Frölunda Indians drog rekordmånga kunder till visningarna.

– Bjurfors bidrag gör att vi kan ha clowner på barnsjukhuset flera dagar i veckan. Årligen har Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus i Göteborg 130.000 patienter och all den glädje som clownerna sprider är fantastisk. De får barnen att glömma att de är sjuka för en stund, fantisera sig bort och skratta.Glädjen läker! Tack Bjurfors för att ni bidrar till att sprida denna glädje! säger Madeleine Wahlberg, verksamhetsansvarig Insamlingsstiftelsen Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus.

Bjurfors vill rikta ett varmt tack till alla engagerade samarbetspartners, kunder och medarbetare – tillsammans gjorde vi detta möjligt!

Bjurfors är ett av Sveriges största fastighetsmäklarföretag och är verksamma inom såväl privatmarknaden som den kommersiella fastighetsmarknaden. Bjurfors Sverige ägs av Ola Lundqvist och Mats Ljung och har idag 72 kontor med över 500 medarbetare runt om i Sverige samt i Spanien och Frankrike. Totalt omsätter Bjurfors cirka 600 miljoner på 11.000 bostadsaffärer.

Sven-Erik Kristensen

Vd Bjurfors Göteborg 031-733 20 18