Svante SonessonBjurfors Lomma, Ola Lundqvist ordförande Bjurfors, Erik Dahlgren Bjurfors Lomma, Magnus Nilsson Bjurfors Lomma

Lomma och Bjärred är årets två bästa Bjurforskontor

Mäklarföretaget Bjurfors har korat mäklarna som gjort de bästa prestationerna under 2018, utifrån en sammanvägning av affärsresultat och kundnöjdhet. Årets bästa kontor och utmärkelsen för den mäklare som haft nöjdast kunder är båda från Skåne.

Årets kontor är Lomma, tätt följt av ett annat kontor i regionen – Bjärred:

- Vi på Lommakontoret jobbar mycket att bygga en nära relation mellan mäklare och kund– något jag tror är helt avgörande på en lokal marknad. Sedan är det säkert en fråga om uthållighet och hårt arbete, att vi har byggt upp goda relationer och en stark marknadsposition över tid. Det känns väldigt kul att få den här utmärkelsen, säger Magnus Nilsson, fastighetsmäklare och partner på Bjurfors Lomma.

Mattias Larsson, vd för Bjurfors Skåne, gläds över framgångarna för regionen:

- Jag är väldigt stolt över våra mäklare som visar att kombinationen av engagemang och kundfokus verkligen gör skillnad. Våra mäklare i Lomma och Bjärred är ypperliga exempel på det, säger Mattias Larsson, vd för Bjurfors Skåne.

Dan Andersson på Bjurfors Limhamn fick dessutom utmärkelsen Nöjd kund, priset till den enskilde mäklare som hade störst andel nöjda kunder.

- Jag har höga krav på mig själv där det är väldigt viktigt att de som anlitar mig ska bli riktigt nöjda. Därför känns det extra glädjande att kunderna verkar uppskatta den inställningen, säger Dan Andersson, Bjurfors Limhamn.

Topplistan för Årets Kontor

1. Lomma
  2. Bjärred
  3. Gbg Västra centrum

Nöjd kund
  1. Dan Andersson, Limhamn

Bjurfors är ett av Sveriges största fastighetsmäklarföretag och är verksamma inom såväl privatmarknaden som den kommersiella fastighetsmarknaden. Bjurfors Sverige ägs av Ola Lundqvist och Mats Ljung och har idag 72 kontor med cirka 470 medarbetare runt om i Sverige samt i Spanien och Frankrike. Totalt omsätter Bjurfors cirka 600 miljoner på 11.000 bostadsaffärer.