Herlitz Properties har valt Bjurfors att hålla i försäljning och marknadsföring av de nio townhouses som nu byggs i centrala Göteborg.

Nio townhouses vid Heden

Intill Heden i centrala Göteborg nyproduceras nu nio stycken så kallade townhouses. Projektet är ensamt i sitt slag då ett större gårdshus från 1888 fylls med etagelägenheter präglade av modern arkitektur och stark internationell atmosfär. Herlitz Properties, som står för denna spännande nyproduktion, har valt Bjurfors att hålla i försäljning och marknadsföring.

– Vi har velat skapa möjligheten att få leva i ett eget townhouse mitt inne i centrala Göteborg. Detta i en skyddad och fridfull sekelskiftesmiljö, men med en exklusiv interiör som snarare för tankarna till Greenwich Village, berättar Alban Herlitz som är vd på Herlitz Properties.

Herlitz Properties har uppmärksammats för sina spektakulära vindsvåningar och flertalet unika bostadsprojekt med internationell och exklusiv karaktär. Inne på gården på Västgötagatan så satsar man nu på den internationella trenden med så kallade townhouses. Projektet har fått namnet Lokmästaren.

– Begreppet kommer ursprungligen från de engelska godsägarnas adresser inne London. I våra dagar står begreppet oftast för citybostäder, i regel i två etage, inrymda i större fastigheter. De nio etagevåningarna på Västgötagatan skapas i ett fristående gårdshus 1888, förklarar Alban Herlitz.

Från sekelskiftespalatsets fridfulla gårdsmiljö och den gamla tegelfasaden inkluderas samt adderas moderna designelement. Bitvis djärva arkitekturlinjer och rena naturmaterial inramar en internationell miljö präglad av ljus, öppen yta och omfattande rumsvolymer. Design, utrustning och detaljer är genomgående lika exklusiva som formrena.

– Resultatet är ett modernt och bekvämt boende skapat för en urban livsstil. På fridfullt läge mitt i stan; en kort promenad från folklivet på Avenyn och bara några löpsteg från Hedens öppna ytor.

Projektet marknadsförs och säljs av Bjurfors, som är Göteborgs största mäklarföretag, under konceptet ”Bjurfors Exklusiv”. Ida Almgren är fastighetsmäklare på Bjurfors:

– Lokmästaren är ett lika unikt som roligt projekt. Efterfrågan på denna typ av etagelägenheter mitt i stan är självklart stort. Att man sen har valt att satsa på så formren arkitektur och exklusiv inredning gör inte saken sämre. De nio etagevåningarna har fått en öppen planlösning över 2–3 stora rum, berättar Ida Almgren.

-Bostäderna är inflyttningsklara före årsskiftet och vi kommer inom kort att arrangera ett VIP-event för de som anmält intresse för projektet och de som är med i vårt Exklusivregister, förklarar Peter Waern som är försäljningschef på Bjurfors.

Projektet marknadsförs nu på Bjurfors.se samt på Lokmastaren.se.

Alban Herlitz, vd Herlitz Properties

Ida Almgren, fastighetsmäklare Bjurfors