Fastighetsmäklaren och numera franchisetagaren Ingrid Gjellan har god lokalkännedom i Strängnäs.

Strängnäsbo tar Bjurfors till stan

Bjurfors expanderar väst om Stockholm och öppnar kontor i Strängnäs.
– Vi ser att efterfrågan på våra tjänster ökar, det vill säga tjänster med fokus på kvalitet framför kvantitet. Jag tror att Strängnäsborna är redo att ta ett steg upp och det känns jättekul att nu kunna erbjuda dem en affärsprocess som säkrar kvaliteten på hela bostadsaffären, säger Fredrik Kullman vd Bjurfors Stockholm.

Franchisetagaren för kontoret i Strängnäs är Ingrid Gjellan.
– Det ska bli otroligt roligt att få placera Bjurfors varumärke i Strängnäs. Jag är född och uppvuxen här så det känns extremt kul att nu få mäkla på hemmaplan, och bidra med allt Bjurfors har att erbjuda, säger Ingrid Gjellan.

Behov av premiummäklare
Bostadsmarknaden i hela landet och inte minst i Stockholm med omnejd fick sig lite svalka under sommaren efter tretton månader av prisökningar. Nu är priserna på väg uppåt igen efter nedgångar i både juni och juli. En följd av detta är att många bostadsköpare söker sig ut från storstaden för en lugnare boendemiljö med bibehållen service samt mer bostad för pengarna.
– Det har under de senaste åren varit en enorm tillflykt från Stockholm i och med att priserna där har skenat. Strängnäs är en av städerna som ökat sitt inflyttningsflöde och jag tror att detta bidrar till en ökad efterfrågan på premiummäklare här. Dessutom känner jag att Bjurfors behövs här med anledning av att det saknats en nytänkande mäklarfirma som vill framåt, säger Ingrid Gjellan.

Nytänkande
Att det finns gott om konkurrenter i stan skrämmer varken Ingrid Gjellan eller Fredrik Kullman.
– De mäklarfirmor som finns här har funnits här för alltid och kör på som dom alltid har gjort. Min målsättning är att bidra med nytänk, kvalitet och en stor dos av engagemang, säger Ingrid Gjellan. Fredrik Kullman tillägger:
– Vi har fokus på det grafiska i säljprocessen vilket möjliggör att våra kunder kan få maximalt betalt. Det är främst stockholmare som flyttar till Strängnäs, men det är också en fritidsbostadsmarknad för de som bor i Mälardalen vilket är ytterligare ett incitament för behovet av en heltäckande kvalitetstjänst i Strängnäs.

Redan i gång
Ingrid Gjellan är redan igång och mäklar i Strängnäs, men ännu är inget fysiskt kontor på plats.
– Jag har en lokal på gång i centrala Strängnäs som jag förhoppningsvis får tillgång till i början av oktober. Min vision är att vi blir åtminstone fyra mäklare inom en relativ snar framtid för att täcka hela kommunen.

Bjurfors är sedan länge väl etablerat i Stockholm, Göteborg och Malmö och finns snart i alla större svenska städer.
– Jag tvivlar inte på att det kommer märkas att det är en ny mäklare i stan. Bjurfors har ett starkt varumärke och en företagskultur som innebär att alltid göra det lilla extra för kunden. Vill man ha bäst betalt och försäkra sig om en trygg affär är det oss man ska vända sig till, avslutar Ingrid Gjellan.

Ingrid Gjellan, fastighetsmäklare och ny franchisetagare Bjurfors Strängnäs.
Telefon: 070-262 92 38
E-post: ingrid.gjellan@bjurfors.se