Mathias Strinäs, Jonathan Schagerlind och Fredrik Parkhagen har tagit mäklarföretaget Bjurfors till Borås.

Succé för Bjurfors etablering i Borås

Det senaste året har Bjurfors startat upp verksamheter på en rad nya orter så som Alingsås, Varberg, Botkyrka, Östersund och Vemdalen. Under våren har mäklarföretaget även startat i Borås, där framgångarna inte låtit vänta.

Snabbare än förväntat

Det är de tre franchisetagarna Mathias Strinäs, Jonathan Schagerlind och Fredrik Parkhagen som i maj slog upp portarna till det nyrenoverade kontoret i Veras klassiska gamla lokaler i korsningen Torggatan-Västerlånggatan i centrala Borås. Men affärerna har de smugit igång succesivt under våren. De har redan under sin första månad hunnit med ett 50-tal kundbesök, sålt 12 bostäder och har just nu 17 pågående affärer.
– Vi fick några förfrågningar om att sälja bostäder redan tidigt i våras, när vi själva letade lokal i stan. Vi tackade ja, och sen har ryktet spridit sig snabbare än vi vågat tro. Vi har fått ett enormt gensvar från Borås-borna, vilket vi såklart är väldigt tacksamma för. När vi nu äntligen har hittat drömlokalen har vi alla förutsättningar att ta nästa steg, säger Jonathan Schagerlind.

Rekrytering på gång

Enligt Sven-Erik Kristensen, vd Bjurfors Göteborg, har Borås länge funnits med på kartan över ställen Bjurfors vill öppna på. Han menar att det är rätt koncept, kompetens och tajming som är avgörande framgångsfaktorer.
– Att Bjurfors koncept skulle passa utmärkt för Borås har vi aldrig tvivlat på. Sen gäller det som alltid att hitta rätt kompetens och att tajmingen är rätt. Med Mathias, Jonathan och Fredrik får vi tre extremt drivna fastighetsmäklare med mycket god lokalkännedom om Borås. Dessutom är marknaden med oss just nu. Den cocktailen ger oss den succéstart vi nu ser i Borås, och det är bara en tidsfråga innan vi behöver rekrytera ytterligare mäklare, säger Sven-Erik Kristensen.

Mathias Strinäs, fastighetsmäklare och franchisetagare Bjurfors Borås
Telefon: 0733-47 00 21