Silf värd för Eurolog 2008

Eurolog är Europas ledande evenemang inom logistik och Supply Chain Management. För andra gången någonsin genomförs Eurolog i Sverige, med Silf som värd. ”Det är en stor ära att få vara värd för Eurolog 2008. Evenemanget knyter an till de områden som svenskt och skandinaviskt näringsliv är erkänt bra på. Miljö och hållbarhet, internationell verksamhet och effektiva globala affärsmodeller baserade på ett avancerat logistiktänkande” , säger Hans-Gunnar Gustavsson, ordförande i Silf. Bakom evenemanget står ELA – European Logistics Association – en sammanslutning av trettio nationella logistikorganisationer, däribland Silf. Eurolog 2008 genomförs den 20-22 maj på Svenska Mässan i Göteborg i samarbete med den årliga mässan Logistik & Transport. Evenemanget invigs den 20 maj av kommunikationsminister Åsa Torstensson och ELAs ordförande Roland Dachs. I samband med en högtidlig bankett den 20 maj utdelas även ELAs logistikpris European Award for Logistics Excellence. Seminarieprogrammet under de tre konferensdagarna innehåller mängder av programpunkter där ledande företag presenterar sina egna erfarenheter och lösningar, bland andra: Alfa Laval, BAMA, Ericsson, ICA, Ikea, Oriflame, Posten, Schenker, SKF, SAPA, Volvo och många andra. Det fullständiga programmet för Eurolog 2008 finns på http://www.logistik.to/eurolog För mer information kontakta: Hans-Gunnar Gustavsson, ordförande i Silf, tfn: 070 493 11 49, e-post: hg@rattbetalt.se Karin Brodin, styrelseledamot Silf samt i ELA, tfn: 0705 261 567, e-post: karin.brodin@telia.com Silf bildades 1956 och är en professionell medlemsorganisation för alla som arbetar inom områdena inköp och logistik. Organisationens syfte är att verka medlemmarnas kompetensutveckling samt vara ett banbrytande nätverk för utveckling inom inköp och logistik, till nytta för individer, företag och hela samhället.