Evenemang på Cirkus 4-maj 2019

Lördagen den 4-maj 2019 är det premiär för Blåljusdagen samt Blåljusgalan på Cirkus i Stockholm, ett efterlängtat evenemang för stora och små.

Föreningen Blåljusgalan presenterar:
Blåljusdagen och Blåljusgalan där vi hyllar Sveriges Blåljuskår.

Vad är blåljusdagen och vad kommer att hända under dagen:

Blåljusdagen är ett öppet event för stora och små. Här kommer allmänheten bland annat träffa rekryterare från blåljuskårerna som ställer ut tillsammans med spännande företag och organisationer knutna till verksamheterna. Star FM 107,1, Zonny och Flamman & Lågan (Camilla Andersson och Cina Nilsson) underhåller på scenen.
Blåljusdagen öppnar klockan 11.00 och håller på till ca 15.00 på eftermiddagen.

En pampig parad: Blåljusparaden startar klockan 13.00 och utgår från Kungsträdgården. I paraden ser vi polisens rytteri, veteranbilar med blåljus från polismuseets och räddningstjänsten som tågar tillsammans mot Cirkus.
Alla är välkomna att ansluta till paraden och följa med den roliga färden mot cirkus.

Det här kommer att bli en dag med full fart och Blåljusgalan inbjuder allmänheten till roliga och spännande aktiviteter. Blåljusdagen är anpassad så att både stora och små kommer att ha kul och trivas.

Både stora och små, små pyttesmå bilar i form av ”snut snask” eller varför inte lite ”brandrök” kommer att vara på plats och barnen kommer att få träffa maskoten Zonny tröstis.

Dagen avslutas med Blåljusgalan där vi hyllar vår Blåljuskår under ledning av Mark Levengood.

Ta med er vänner och familj och njut av en inspirerande dag.

Hjärtligt Välkomna!

Läs mer om Blåljusdagen och Blåljusgalan på vår hemsida: https://www.blåljusgalan.se/

PROGRAM

Blåljusdagen Kl. 11.00-15.00 (Fritt inträde och öppet för allmänheten)

Här får du möjligheten att träffa rekryterare från Polis, Räddningstjänst och Ambulanssjukvård. Leverantörer av utrustning till Blåljuskårerna visar upp sina produkter. SOS Alarm är på plats med olika aktiviteter för både barn och vuxna. På scenen underhåller Flamman & Lågan tillsammans med maskoten Zonny. Veteranbilar och de senaste Blåljusfordonen står uppställda tillsammans med Blåljuspersonal från förr och nu.

Blåljusparaden

Kl.13.00 startar Blåljusparaden från Kungsträdgården. Polisens rytteri Blåljusfordon från förr och nu rullar via Strömgatan - Kungsträdgårdsgatan - Hamngatan - Strandvägen. Paraden avslutas utanför Cirkus.

Blåljusgalan börjar ca 20.00

Fri Entré till Blåljusdagen och din Biljett till Blåljusgalan köper du här:Biljetter

• cirkus i stockholm
  • parad
  • familjeunderhållning
  • evenemang
  • händer i stockholm
  • utflykt
  • roligt för barn
  • underhållning
  • veteranbilar
  • veteranfordon
  • flamman & lågan
  • blåljusdagen 2019
  • blåljusgalan 2019
  • blåljusgalan

• Västra Götaland

Lördagen den 4 Maj på Cirkus i Stockholm viker vi för alla våra hjältar som 24/7 arbetar för våra medmänniskors välmående och säkerhet.

Vi enar, samverkar och hyllar de viktiga samhällsfunktionerna Sveriges Blåljuskår utgör. Tillsammans med Zonny hyllar vi Blåljuskollegor och eldsjälar som arbetar för utsatta barn och ungdomar. Förbered dig för en färgsprakande kväll med utmärkelser och underhållning av vår konferencier Mark Levengood tillsammans med kända artister.

Pekka Kekäläinen

Presskontakt Arrangör Blåljusgalan +46 703 51 98 09