10 HANTVERKSTJEJER BILDAR TEAM BLÅKLÄDER HARDWORKING WOMEN - PÅ TOUGHEST I MALMÖ!

Blogginlägg -

”Jag är en liten men jävligt tuff tjej som visar vart skåpet ska stå. Så länge viljan finns så kan man nå hur långt som helst”. Så skrev en av deltagarna när de ansökte om att få vara med i Blåkläders tjejlag på Toughest. Med den attityden kommer man långt. På lördag bildar Katja tillsammans med 9 andra hantverkstjejer ”Team Blåkläder hardworking women” och utmanar sig själva på Nordens tuffaste hinderbana.

Attityd, mod och jävlar anamma är egenskaper som behövs när man ska genomföra Toughest. Något Blåkläder är övertygad om att hantverksbranschens tjejer har mer av än genomsnittet. Därför står man stolt bakom ”Team Blåkläder hardworking women”.

Teamet består av tjejer från hela Sverige och alla är yrkesverksamma inom hantverksbranschen. De kommer springa i en specialdesignad tävlingsdräkt som ser ut som klassiska blå hängselbyxor.

Laget består av:

Jonna Wallin, Hantverkare, 21 år från Björkvik

Malin Gustavsson, Lantbrukare, 26 år från Ryssby

Louise Oskarsson, Vaktmästare, 27 år från Berghem

Emilia Bollesparr, plåtslagare, 22 år från Halmstad

Li Eriksson, Målare, 29 år från Sala

Kim Frölich, Takinstallatör, 26 år från Vislanda

Ida Alainentalo, Arbetsledare i Byggbranschen, 26 årfrån Göteborg

Cecilia Andersson, Lagerarbetare och lantbruakre, 25 år från Pålsboda

Anna Pettersson, Lantbrukare, 28 år från Laholm

Katja Bengtsson, Svetsare, 32 år från Åsarp

Det är för tredje året som Blåkläder är huvudsponsor till Toughest. Även i år kommer man att ha hand den beryktade slutrampen som är tävlingens svåraste hinder. Blåkläder kommer att finnas på plats under samtliga event där besökarna kan prova företagets slitstarka hantverksbyxor i tävlingen ”Häng i Brallan”. Dessutom kommer man kunna köpa limiterade plagg brandade med Toughest-loggan vid deras monter.

”Team Blåkläder hardworking women” springer Toughest i Malmö den 6 maj.

För ytterligare information, intervju eller bilder, kontakta:
Caroline Wallin, Event & Sponsring Blåkläder
E-post: caroline.wallin@blaklader.com