Nyheter i Blåkläders unika gravidkollektion

Nyheter i Blåkläders unika gravidkollektion

Blåkläders unika gravidkollektion utökas nu med två plagg: en gravidbyxa för målare och en för hantverkare. Med detta får en större grupp yrkesverksamma gravida möjligheten att utföra sina jobb, utan att vara begränsade av felsittande klädesplagg.

När Blåkläder får bestämma är det ingen tvekan om att branschens alla kvinnor har rätt till samma förutsättningar när det gäller arbetskläder som män har. Företagets unika gravidkollektion har funnits sedan flera år och utökas nu med två helt nya plagg: en gravidbyxa för målare och en för hantverkare! Snygga, bekväma och slitstarka arbetsbyxor som underlättar fysiskt arbete så långt som möjligt under graviditeten.

Blåkläders högkvalitativa och funktionella arbetskläder för kvinnor är en naturlig del av verksamheten och man arbetar målinriktat för att gravida självklart ska kunna utföra sina arbetssysslor utan att känna sig begränsade av vad de har på sig.

- I samhället, i vår bransch och bland våra kunder vill man att jämställdheten ständigt ska bli bättre, det vill naturligtvis även vi på Blåkläder. Kvinnor ska ha samma förutsättningar på sin arbetsplats som män, säger Rose-Marie Näsström, produktutvecklare på Blåkläder.

I dag ligger företagets framtagande, utveckling och lansering av arbetskläder för kvinnor i jämn takt med kollektioner för herrar. Det är en naturlig del av Blåkläders arbete och som har utvecklats sedan företaget startade år 1959.

- Vi pratar egentligen inte om ett damsortiment längre, i stort sett alla nya produkter tas idag fram i både herr- och dampassform, säger Martin Svedberg, produktutvecklingschef på Blåkläder.

Blåkläder kommer att fortsätta satsa på arbetskläder för branschens yrkesverksamma kvinnor. Gravidkollektionen kommer att utökas, fler behov ska täckas och ett ännu större engagemang från användarna ska lyssnas in.

- Det engagemang vi får från kvinnor som bär våra arbetskläder är det som inspirerar mest med att arbeta fram damplaggen. Utan dem hade vi inte kunnat vara lika framgångsrika, avslutar Rose-Marie Näsström.