Köp bilen privat och få hemleverans

Hitta din drömbil vart du vill i Sverige och få den levererad hem till garageuppfarten. Med Blipps nya tjänst blir det verklighet.
– Vi vill öppna upp hela Sverige som en marknad för de som köper och säljer bil privat, säger Jonny Lindén, vd för Blipp.se.

Fordonstjänsten Blipp gör livet enklare och tryggare för alla som köper och säljer bil privat i Sverige. Blipp erbjuder en smidig helhetslösning för bilaffären som gör det lika enkelt och tryggt som hos bilhandlaren. Dessutom är det nästan alltid mer förmånligt att köpa och sälja bilen privat än att göra affärer hos handlare som behöver ha en marginal på bilen.

Nu lanserar Blipp en nyhet som gör det enklare att hitta rätt bil och göra en trygg och smidig bilaffär. Med hjälp av Blipps nya leveransservice kan du sitta hemma i soffan och välja ut en privatägd begagnad bil som du hittar på valfri marknadsplats. Sedan ser Blipp till att köpet genomförs på ett tryggt sätt och att du får bilen hemlevererad.

– Det här öppnar upp en större marknad både för köpare och säljare. Tidigare har det bara varit vissa handlare som erbjuder detta. Nu kan du köpa privatbilar i hela Sverige och få bilen levererad hem. Vårt ombud är med vid hela affären och hjälper dig att provköra och gå igenom skicket via ett videosamtal, säger Jonny Lindén, vd för Blipp.se.

Precis som vid alla Blipps bilaffärer kan du få hjälp med nytt billån, lösen av restskulder, trygg betalning, ägarbyte och all annan administration som hänger ihop med en bilaffär. Den nya leveranstjänsten har ett rörligt milpris och kostnaden ökar med avståndet.

– Häromdagen var det en köpare i Västsverige som köpte en bil uppe i Kiruna. Dagen efter kom bilen hem till Trollhättan, 152 mil enkel väg. Både köpare och säljare var otroligt nöjda, berättar Jonny Lindén.

• bilekonomi
  • begagnat
  • begagnade bilar
  • bilar
  • bilförsäljning

Blipp verkar för att människor ska kunna göra tryggare och enklare fordonsaffärer. Vi vill underlätta för bilköpare att ta bättre beslut och göra mer medvetna val.

Jonny Lindén

Presskontakt CEO 070-792 20 90