Blocket Bostad och ERA erbjuder Deluxe-annonsering

Blocket Bostad och ERA erbjuder Deluxe-annonsering

Hos ERA kan bostadssäljare nu välja att nå ut till miljontals potentiella budgivare som dagligen besöker flera av Sveriges största sajter. Genom nya Deluxe-paketet visas bostadsannonsen på Blocket med 4 miljoner unika besökare varje vecka samt i Schibsteds digitala kanaler som tillsammans når 6 av 10 svenskar[1].

Annonskonceptet Deluxe som ERA är ensamma om att erbjuda sina kunder, har tagits fram i samarbete med Blocket Bostad. Samarbetet innebär ökad exponering för ERA:s kunder såväl på Blockets sajt som i Schibsteds andra digitala kanaler. De som visat intresse för ERA:s bostäder vid ett tillfälle blir påminda om aktuella försäljningar även i andra kanaler.

Enligt fjolårets undersökning från Sifo och Orvesto svarar 25 procent av svenska folket att de planerar byta boende inom ett år[2].

– Genom annonseringen på Blocket Bostad kommer ERA:s kunder inte bara nå de som aktivt letar nytt boende utan även alla de som bara väntar på att slå till när rätt drömhem dyker upp. Deluxe är ett smart och effektivt sätt att attrahera båda dessa målgrupper till visning, säger Robin Suwe, affärsområdesansvarig för Blocket Bostad.

­– Vi på ERA är på ständig jakt efter den optimala lösningen för våra kunder. Därför har det varit spännande att tillsammans med Blocket kunna skräddarsy ett digitalt annonspaket som vi vet maximerar chanserna till en lyckad bostadsaffär. Deluxe innebär att våra kunder både når fler och framförallt rätt spekulanter bland Blockets besökare, samtidigt som det ökar intresset för deras bostad med hjälp av den smarta påminnelsefunktionen, säger Jens Broström, marknadschef på ERA.

För mer information, kontakta:
Linnéa Aguero, pressansvarig, Blocket, 0725-03 32 31, linnea.aguero@blocket.se
Jens Broström, marknadschef, ERA, 0704-67 39 29, jens@erasweden.com

Detta är Blocket Bostads digitala annonslösningar
Blocket Bostad är en strategisk partner till mäklarföretagen för effektfull digital marknadsföring av såväl objekt som mäklartjänster. Tillsammans tar vi fram en skräddarsydd annonslösning - unik på så vis att den utgår från respektive mäklarföretags vision, mål, behov och förutsättningar. Resultatet blir ett paket av smarta funktioner som tas ut på Sveriges största marknadsplats Blocket, Blocket Bostad samt en optimal kombination av plattformar inom Schibsted. Genom Blocket Bostad, ihop med Schibsteds kanaler, har mäklarföretag en möjlighet att nå ut med sina budskap till 7 av 10 svenskar på nätet varje vecka.

Om ERA
ERA (Electronic Realty Associates) är en av de ledande fastighetsmäklarkedjorna i världen. ERA finns i över 50 länder och är Europas största mäklarkedja med över 1300 kontor. I Sverige etablerade ERA sitt första kontor år 2000 och har idag 65 kontor i hela landet. ERA har Sveriges nöjdaste kunder enligt Svenskt Kvalitetsindex (SKI).

Blocket Bostad lanserades hösten 2011 som en nysatsad del hos Sveriges näst största sajt Blocket. Idag är Blocket Bostad marknadsledande när det kommer till uthyres, privat försäljning av fastigheter, utlandsboende och fritidsboende. Med cirka 4 miljoner unika besökare i veckan och samarbete med åtta av landets tio största mäklarkedjor har Blocket Bostad lyckats bli en av Sveriges mest populära bostadsmarknader.

[1] Orvesto januari 2013

[2] Sifo Orvesto konsument 2013:2 Internet sep-dec, 13 184 intervjupersoner