Blomsterfonden slutar med hemtjänst i Danderyd

Föreningen Blomsterfonden lägger nu definitivt ned sin hemtjänstverksamhet i Danderyds kommun fr.o.m. den 5 oktober. Orsaken till nedläggningen är kommunens låga ersättningsnivå som gör att Blomsterfonden inte klarar av att förena hemtjänst med god kvalitet och en ekonomi i balans. Beslutet berör cirka 230 hemtjänstkunder och 40 medarbetare.

– Efter att ha drivit hemtjänst under många år i kommunen smärtar det oss djupt att vi nu tvingas lägga ned vår hemtjänst i Danderyd. Vi beklagar vårt beslut både inför våra kunder och medarbetare, säger Ulf Thörnevik, VD Blomsterfonden.

För flera av Blomsterfondens befintliga och gamla kunder med ett lågt antal hjälptimmar per vecka kan Blomsterfonden i stället erbjuda hushållsarbete genom RUT-avdrag utifrån kundens individuella behov.

– Vi är speciellt ledsna över att vår hemtjänstverksamhet försvinner på vår Danderydsanläggning i Svalnäs och att vi i och med detta inte kan erbjuda hela vår trygghetskedja till våra seniorboende på Svalnäs.

– Vi inom Blomsterfonden vill passa på att tacka alla våra trogna och lojala kunder för den tid som varit, säger Ulf Thörnevik.

Blomsterfonden fortsätter att erbjuda samt utveckla sin hemtjänstverksamhet i Täby kommun och i Stockholms stad.

För ytterligare kontakt:

Ulf Thörnevik, VD, 08-555 94 510, ulf.thornevik@blomsterfonden.se

Christel Jansson, Kommunikationschef, 08-555 94 525, christel.jansson@blomsterfonden.se