Det första spadtaget för Blomsterfondens nya seniorbostäder i Älvsjö

Det första spadtaget för Blomsterfondens nya seniorbostäder i Älvsjö

Den 1 februari kl.13.00 tas det första spadtaget för Blomsterfondens nya seniorbostäder i Liseberg, Älvsjö. Stockholms stadsbyggnads- och kulturborgarråd Roger Mogert (s) kommer tillsammans med Blomsterfondens ordförande Lennart Francke och vd Ulf Thörnevik att hålla i spaden och inviga bygget.

Projektet omfattar ca 140 hyreslägenheter med seniorbostäder i Blomsterfondens trygghetskoncept för äldre. Första inflyttning beräknas ske kring årsskiftet 2016/17. Lägenheterna ligger i nära anslutning till Blomsterfondens befintliga anläggning Liseberg på Annebodavägen i Älvsjö. Projektet är en viktig del i Blomsterfondens och Stockholms stads långsiktiga satsning på att bygga fler bostäder för äldre.

För mer information om Blomsterfonden kontakta kommunikationschef Christel Jansson per telefon: 070-2018 42 51 eller e-post: christel.jansson@blomsterfonden.se

För mer information om projektet kontakta fastighetschef Lisa Holmquist per telefon: 08-555 94 507 eller e-post: lisa.holmquist@blomsterfonden.se