Hedersomnämnande till Blomsterfonden från SABO

Hedersomnämnande till Blomsterfonden från SABO

Den 8 september avgjordes tävlingen SABO:s bopris som i år haft temat seniorboende. Vinnaren blev Malmöbaserade MKB, men Blomsterfonden fick ett hedersomnämnande i tävlingen för helhetsgreppet i vårt seniorboende.

Juryns motivering:

Blomsterfonden får ett hedersomnämnande för helhetsgreppet i sitt seniorboende. Blomsterfonden visar ett inspirerande exempel på seniorboende som har fungerat över lång tid. Inom sin verksamhet erbjuder man ett helhetsgrepp med olika alternativ. Blomsterfondens exempel andas trygghet och hög kvalitet. Seniorvärdinnorna har funnits länge och visar på en social yrkesroll där man har ett nära samarbete med, och ger stöd till, boende medlemmar. Exemplet med husarbete visar på att skattemässigt gynnade möjligheter tagits tillvara för att erbjuda service och tjänster i kontrollerade och trygga former.

Blomsterfonden tackar SABO för hedersomnämnandet!