Marika Philipson blir ny vd för Blomsterfonden

Marika Philipson ny vd för Blomsterfonden

Nu är det klart att Marika Philipson tar över som ny verkställande direktör för Blomsterfonden och hon kommer att tillträda tjänsten senast den 1 september i år.

Marika Philipson är idag verksam som vd för Särnmarkskoncernen som huvudsakligen arbetar med personlig assistans för personer med funktionsnedsättningar. Koncernen har idag cirka 3 000 anställda med verksamhet i hela Sverige. Hon har även ett flertal styrelseengagemang och har tidigare bland annat varit vd för flera bolag inom IT, konsult- och webbsektorn.

- Jag är väldigt glad att vi har kunnat rekrytera en så kompetent och erfaren vd. Marika har ett genuint socialt engagemang, och jag är övertygad om att hon kommer att jobba väldigt bra ihop med Blomsterfondens duktiga medarbetare, säger Blomsterfondens ordförande Johanna Cervall.

Under Marika Philipsons ledning kommer Blomsterfonden att fortsätta att fokusera på att erbjuda äldre trygga hem och förbättrad livskvaliteten, samtidigt som man utforskar nya möjligheter för att stärka föreningens position på marknaden. Med Marika Philipson som ny vd för Blomsterfonden får föreningen en utvecklingsorienterad, erfaren och strategisk ledare som kan fortsätta föreningens fina utveckling vidare framåt.

- Jag är oerhört hedrad och entusiastisk över möjligheten att leda Blomsterfonden. Att få förtroendet att styra en organisation med sådan viktig samhällsfunktion är både inspirerande och motiverande. Jag ser fram emot att arbeta tillsammans med Blomsterfondens team för att fortsätta förbättra livskvaliteten för våra äldre och att bidra till föreningens långsiktiga framgång, säger Marika Philipson.

Om Blomsterfonden

Blomsterfonden är en ideell förening som arbetar för hem och vård för äldre. Vi arbetar för att äldre ska ha ett tryggt hem, professionell vård och en god omsorg. Blomsterfonden har idag fem seniorboenden med social verksamhet, tre vård- och omsorgsboenden och egen hemtjänst. Blomsterfonden arbetar aktivt med att motverka ensamhet bland äldre och ge stöd och råd till äldre och anhöriga. Vår sociala verksamhet finansieras av gåvor till vårt 90-konto.