Framtidens seniorboende på Ringvägen

Framtidens seniorboende på Ringvägen tar form

RINGVÄGEN – Blomsterfonden inledde under hösten 2021 en omfattande renovering av de historiska fastigheterna på Ringvägen, ursprungligen byggda på 1930-talet. Renoverings- och ombyggnadsprojektet görs för att modernisera och förbättra bostäderna för våra seniorer, med fokus på tillgänglighet och komfort.

Igår den 1 november var det äntligen inflyttning för nya hyresgäster till totalt 60 seniorlägenheter på Ringvägen 99. Redan i slutet av oktober kunde de befintliga hyresgäster som valt att flytta tillbaka till Ringvägen 99 efter renoveringen åter flytta in.

Huvudpunkter i renoveringsarbetet:

- Tillgänglighetsanpassning av alla lägenheter och entréer för att möta dagens och framtidens behov av seniorbostäder.

- Nya rör-, el- och ventilationsinstallationer i hela huset.

- Tillägg av balkonger till alla lägenheter utom de på bottenvåningen.

- Skapande av nya lägenheter på vindsvåningarna, vilket ökar antalet tillgängliga lägenheter.

- Entréer kommer att vara helt i markplan, utan trappor, och hissarna utökas för att nå de nybyggda taklägenheterna.

- Full tillgänglighetsanpassning av gården, nu åtkomlig via en ramp.

- Extra förrådsutrymmen i källarplan på Ringvägen 99 för alla lägenheter.

Nu fortsätter arbetet med planering inför renoveringsprojektet av nästa hus på Ringvägen 101. Arbetet med morgondagens seniorboende är en viktig förutsättning för att Blomsterfonden ska kunna erbjuda högkvalitativa seniorbostäder anpassade för både nutida och kommande generationer.

För mer information och kontakt

Lisa Holmquist, fastighetschef Blomsterfonden, 08-555 94 507 eller lisa.holmquist@blomsterfonden.se

Ulf Thörnevik, vd Föreningen Blomsterfonden, 08-555 94 511 eller ulf.thornevik@blomsterfonden.se